کد خبر: 919669
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
نتایج تحقیق کالج آلبرت اینشتین درباره آسیب‌پذیری مغز زنان
جوان‌آنلاين: مطالعات جدید نشان می‌دهد، اگر دختران در بازی فوتبال، "ضربه سر" بزنند، نسبت به پسران، بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

به نقل از دیلی‌میل، یک تیم تحقیقاتی از "کالج پزشکی آلبرت اینشتین" (Albert Einstein School of Medicine) در نیویورک با انجام اسکن مغزی "ام. آر. آی" (MRI) در فوتبالیست‌ها دریافتند که فوتبالیست‌های خانم در بافت مغزی خود ۵ برابر بیشتر از پسران دچار آسیب شده‌اند.

این تیم تحقیقاتی گفتند، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که شاید نیاز باشد دستورالعمل‌های متفاوتی راجع به ضربه سر زدن در فوتبال برای زنان و مردان اعمال شود تا از آسیب‌های ممکن به سر در این ورزش پرطرفدار جلوگیری شود.
در این پژوهش، تیم تحقیقاتی نوعی"ام. آر. آی" (MRI) به نام "تصویربرداری پخش وزنی" (DTI) را روی ۴۹ مرد و ۴۹ زن فوتبالیست انجام دادند.
 

این اسکن مغزی، حرکت آب در ماده سفید که در بافت عمقی مغز است را نشان می‌دهد.
محققان با بررسی مغز این فوتبالیست‌ها دریافتند که فوتبالیست‌های زن در ماده سفید مغزشان ۵ برابر بیشتر از مردان آسیب دیده بودند.
این محققان اظهار کردند علت این‌که زنان به علت "ضربه سر" در فوتبال نسبت به مردان بیشتر آسیب می‌بینند هنوز مشخص نیست. ولی معتقدند که احتمالا تفاوت در قدرت گردن زنان از علل این آسیب است. علاوه بر آن، هورمون‌های زنانه نیز در این امر دخیل هستند.

هورمون‌های زنانه موجب تفاوت در اندازه مغز و ساختار آن می‌شود. همچنین تنظیم سلول‌های عصبی نیز در زنان متفاوت است.
این در حالی است که گیرنده‌های هورمون‌های جنسی در مردان بیشتر از زنان است.
به طور کلی می‌توان گفت: مغز زنان نسبت به مغز مردان بیشتر در معرض آسیب است.
"میشل لیپتون" رهبر این مطالعات گفت: این کار ممکن نیست که فوتبالیست‌ها از زدن "ضربه سر" در بازی خودداری کنند، ولی این تحقیقات ممکن است منجر به ایجاد تغییراتی شود که سلامت بازیکنان را هرچه بیشتر فراهم آورد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار