کد خبر: 919800
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری کرج خبرداد
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت که با هدف صرفه جویی و مدیریت مصرف آب؛ سیستم آبیاری و آبرسانی عرصه ها و فضای سبز شهری ارتقا یافت و اکنون بخش قابل توجهی از اراضی جنگل کاری و درخت کاری هایِ شهرمجهز به سیستم آبیاری قطره ای شده اند.

پیمان بضاعتی پور با اشاره به این که اهمیت فضای سبز شهری کمتر از کشاورزی نیست، گفت: به دليل تغییرات اقلیمی - بارشی ناگزير به تغيير مدیریت در فضای سبز شهري هستیم بر همین اساس با توجه به بروز بحران آب و کمبود منابع آبی، باید تمهیدی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و صرفه‌جویی در این مهم برای آبیاری درختان و فضای سبز شهری اندیشیده می شد که یکی از بهترین گزینه ها  استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار است.

این مسول اضافه کرد: کمبود منابع آب از یک سو و افزایش تقاضای آب از سوی دیگر، ضرورت استفاده کارآمد و بهینه از منابع آب را دو چندان می کند، لذا  مديريت بهره برداري آن از نظر كمي و كيفي با تاكيد بر آبياري فضاي سبز به لحاظ‌ اقتصادي و حفظ ارزش هاي آن حایز اهميت است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردرای کرج ادامه داد: با همین رویکرد واحد آبِ این سازمان از ابتدای سال جاری بخش قابل توجهی از مساحت فضای سبز خود را مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای کرده است.

به گفته بضاعتی پور، از جمله این پروژه ها  می توان به جنگل کاریهای حصار، بیجی، کوه نور و باغستان، پارک جنگلی جهان نما، نهالستان، زیر گذر و پل سبز مهر ویلا و فضای سبز پیرامونی  حاشیه اتوبان اشاره کرد.

راه اندازی گشت "پلیس آب" با هدف نظارت بر آبیاری عرصه های فضای سبز؛ برگزاری جشنواره "جشن آب" با رویکرد آموزش شهروندی به خانواده ها و کودکان در سطح پارک ها و بوستان های شهر، نصب منبع و احداث توسعه تصفیه خانه ها و به کارگیری پساب ها در فضای سبز از دیگر اقدامات این سازمان در جهت مدیریت مصرف آب است که بضاعتی پور به آن ها اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار