کد خبر: 919832
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
برای اولین بار در ایران صورت گرفت :
ولتاژ برق غیر استانداردی در شهر اصفهان وجود ندارد

مدیر دفتر فن آوری های نوین از نصب ماژول دیسپاچینگ بر روی سامانه سپاد خبر داد و گفت : اطلاعات فیدرهای 20 کیلوولت به صورت خودکارد هر 5 دقیقه یک مرتبه مورد پردازش و بررسی قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مهندس وحید متقی مدیر دفتر فن آوری های نوین گفت : برای اولین بار در ایران با نصب این ماژول پردازش اطلاعات بر روی دیتای  فیدرهای 20 کیلوولت صورت می گیرد که با کاهش ،افزایش ،قطع  ولتاژ ، خطای آن بر روی سیستم سپاد مشخص می شود و بارفیدرهای فشار متوسط به صورت آن لاین قرائت و تحلیل می شود. 

وی در ادامه افزود : ماژول دیسپاچینگ بر روی بستر  GIS فعال شده است که به صورت هوشمند مسیر فیدرها را مورد تحلیل و پردازش قرار می دهد . 

وی به مزایای این پروژه اشاره کرد وگفت:با این فن آوری به طورهوشمند بدون اینکه اپراتور پست 63 کیلوولت و یا مردم اعلام قطعی نمایند یا دچار ضعف برق شوند اطلاعات مکان و مشکل موجود به واحد عملیات ارائه می شود ودر کوتاهترین زمان ممکن قطعی ها برطرف می شود .

متقی به اهمیت پایش ولتاژ اشاره کرد و گفت :تحویل ولتاژ استاندارد و پایدار در تمام روزهای سال از مهمترین رسالت های شرکت های توزیع می باشد و نیاز است که از روش های جدید و نوین نسبت به پایش ولتاژ شبکه اقدام نماییم که در این راستا سامانه پردازش اطلاعات دینامیک شبکه (سپاد) به تجمیع دیتا بین سامانه های بیلینگ ،GIS ، اطلاعات کنتورهای فهام ، بازار برق و اطلاعات ofline ارسالی از دستگاه تست دیماندی وغیردیماندی می پردازد و در حال حاضر نزدیک به 8 هزار نقطه آن لاین رصد می شود و حدود 100 هزار نقطه به صورت آف لاین ولتاژ مشترکین را  را به صورت لحظه به لحظه پردازش می کند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار