کد خبر: 919909
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدير كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي:
مدير كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي با بیان اینکه دانش همراه با مهارت می‌تواند اثربخش باشد، گفت: دانشجویانی که در رشته‌های غیر فنی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند برای ارتقای دانش تخصصی و مهارتی خود از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

محسن مددی اظهار داشت: آموزش مهارت به دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌های اوقات فراغت این اداره کل قرار دارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای جوانان و نوجوان در تغییر نگرش آنان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت و نیز برای توانمند ساختن دانش‌آموزان مؤثر است.

وی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد زمینه های اشتغال پایدار در جامعه افزود: استعدادیابی و شناسایی جوانان مستعد برای حضور در مسابقات ملی و جهانی مهارت، معرفی و برگزاری دوره های آموزشی منجر به تولید و فروش ( مشاغل خرد و خانگی )، معرفی مهارت آموختگان به مراکز حمایتی، ایجاد ظرفیتهای اشتغال زایی فنی و حرفه ای از جمله صدور مجوز آموزشگاههای آزاد، کارت مربی گیری و … ، اجرای دوره های آموزشی، تفریحی و رفاهی برای فرزندان کارکنان و برگزاری جشنواره معرفی جوان مهارت آموخته برتر از جمله برنامه های فرهنگی و آموزشی اوقات فراغت جوانان این اداره کل است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دانشجویان، اشاره کرد و با اعلام آمادگی در خصوص اجرای دوره‌های آموزشی و استفاده از این فرصت و اجرای دوره‌های بخش صنعت در مراکز ارتقای نیروی کار شهرکهای صنعتی ارومیه و خوی، به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بازدهی و اثر بخشی آموزشهای فنی و حرفه ای در مراکز صنعتی و تولیدی تأکید کرد.

مددی با بیان اینکه دانش همراه با مهارت می‌تواند اثربخش باشد، تصریح کرد: دانشجویانی که در رشته‌های غیر فنی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند برای ارتقای دانش تخصصی و مهارتی خود از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

شایان ذکر است امسال دوره آموزشی مهارتی روباتیک برای دو گروه سنی ۶تا ۱۲ و ۱۲تا ۱۸ سال و آشپزی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دختران در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوهران ارومیه برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر