کد خبر: 919971
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رئیس دانشگاه دامغان
رئیس دانشگاه دامغان گفت : با توجه به موضوع بیکاری بسیاری از جوانان کشور، باید رشته های دانشگاهی را متناسب با نیاز بازار کار به آنان معرفی کنیم.

عبدالعلی بصیری با بیان این که فقط تناسب میان رشته و کار اهمیت ندارد بلکه باید به دانشجویان مهارت آموزش داده شود، افزود : با توجه به افزایش فضای آموزشی و لازمه به کارگیری جوانان در بازار کار، باید نیازهای جامعه شناخته شده و متناسب با آن ، دانشجویان را به سمت رشته های گوناگون حرکت داد.
وی اظهارداشت : امروز دانشجویان کشور در کنار فراگیری علوم لازم، به مهارت نیاز دارند چرا که بدون داشتن مهارت و تجربه لازم ، هرگز در کار خود موفق نخواهند بود و صنعتگر را دچار مشکل آموزش می کنند.
وی یادآور شد : متاسفانه بسیاری از تقاضاها برای ورود به دانشگاه ها و رشته ها کاذب است به گونه ای که امروز رتبه سوم دنیا از لحاظ تعداد مهندس داریم اما بازار کار به این دانش آموختگان وجود ندارد.
رئیس دانشگاه دامغان به چالش های نظام آموزش عالی در ارتباط با اشتغال دانش آموختگان اشاره و اضافه کرد : امروز شاهدیم که توسعه آموزش عالی بیش از حد مورد نیاز است که دلیل این توسعه، وجود تقاضای زیاد بود که به بازار کار منجر نشده است.
به تاکید وی برای موفقیت در کسب و کار و گرفتن نتیجه مطلوب، مهارت آموزی و به کارگیری آن امری لازم و ضروری است.
بصیری نبود شغل را عامل اصلی کاهش انگیزه جوانان برای تحصیل برشمرد و گفت : نبود شغل، انگیزه مهارت اندوزی را در دانشجویان کمرنگ کرده که این امر سبب کاهش بهره وری و افول رشته های دانشگاهی کم کاربرد می شود.
اکنون پنج هزار دانشجو در 70 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای 152 عضو هیات علمی، هشت دانشکده، 5٨ آزمایشگاه، 1٨ کارگاه، سه سامانه ، یک خانه ریاضی و یک لابراتور زبان است.
استان سمنان 120 هزار دانشجو دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر