کد خبر: 920069
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی از اجرای طرح جامع گمرک در پایانه و گمرک مرزی بازرگان خبر داد که با اجرای این طرح، جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص انواع کالا به لحظه قابل رهگیری است.
احمد برکابیان با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می‌شود، گفت: فاز اول این طرح از ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح دو ساله است و تا پایان سال آینده به صورت کامل اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد افزود: برای اجرای این طرح ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
برکابیان با بیان اینکه بر اساس این طرح کلیه فعالیت‌ها و رویه‌های گمرکی در بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور به صورت الکترونیکی بوده و کامیون‌ها بدون توقف از طریق این مرز تردد خواهند کرد افزود: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگ‌ترین مرز‌های زمینی کشور خواهد داشت.
وی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های کنترلی در گمرک را سامانه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی موجود دانست و گفت: با اجرای این طرح جامع به کمک سامانه‌های هوشمند در گمرک، جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص انواع کالا به لحظه قابل رهگیری است.
روزانه به طور میانگین حدود ۷۶۰ دستگاه کامیون و ۴۹ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان تردد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار