کد خبر: 920071
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستانی‌ها قول داد امسال علاوه بر زاهدان در ۳ شهر دیگر این استان هم نمایشگاه کتاب دایر شود.
سیدعباس صالحی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، با بیان اینکه پیش‌بینی شده در کنار زاهدان در ۳ شهر دیگر سیستان و بلوچستان هم نمایشگاه کتاب دایر شود، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها می‌توان به بحث تالار مرکزی شهر زاهدان، تئاتر شهر زاهدان، موزه هنر‌های معاصر، گسترش و تأسیس کتابخانه‌ها در سطح استان، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهر‌های مختلف استان و مواردی از این قبیل اشاره کرد که با تحقق این تفاهم‌نامه امیدواریم شاهد گسترش فضای فرهنگی و هنری استان باشیم.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ ارتباط مرزی، تمدنی، طبیعت جغرافیایی جایگاه ویژه‌ای دارد توسعه فرهنگی و هنری استان از چند طریق دنبال می‌شود تفاهم‌نامه‌ای که با این استان تنظیم شده یکی از این اقدامات است که ۳۰ میلیارد تومان فضای مالی و نقدی آن است که علاوه بر تعهدات غیر نقدی در حوزه‌های متعددی قرار دارد.
صالحی افزود: در تفاهم‌نامه فرهنگی که وزارت ارشاد با استانداری سیستان و بلوچستان امضا کرد پیش‌بینی شده امسال سه نمایشگاه کتاب علاوه بر زاهدان در سه شهر دیگر استان نیز برپا شود.
وزیر ارشاد تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این تفاهم‌نامه توسعه فرهنگ و هنر استان به عنوان یکی از گام‌های جدی باشد که امیدواریم شرایط عمومی فضایی را فراهم کند تا گام‌های بعدی را هم در این مسیر برداریم.
صالحی با بیان اینکه برای مجوز مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه خاصی دارد، اظهار داشت: داشتن نشریات جزو حقوق شهروندی است و اگر تلاش کنیم که مجوز به کسانی داده شود که شرایط و شناخت اولیه را از نشریات دارند قطعاً آزادی بیان در کشور خواهیم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار