کد خبر: 920076
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فرماندار سرپل ذهاب از کاهش بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله‌زده نسبت به سال قبل خبر داد.
محبت جمالی‌نیا با اشاره به وضعیت بهداشتی مناطق زلزله‌زده گفت: در چهارماهه اول سال گذشته در مقایسه با چهارماهه اول امسال با وضعیت میدانی بهم ریخته درصد بالایی بیماران مبتلا به سالک که بیماری بومی منطقه هم هست داشتیم.
وی افزود: با توجه به حجم بالای نخاله‌های ساختمانی ناشی از آوار زلزله و وضعیت میدانی نامناسب در زمینه بروز بیماری‌های واگیر احساس خطر کردیم و برای همین در این مدت تمام روستا‌های شهرستان به کمک مرکز بهداشت و شهرداری سمپاشی شدند.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: با توجه به نظافت سطح شهر و جمع‌آوری زباله توسط شهرداری شاهد افت بیماری‌های واگیر در چند ماهه اول امسال نسبت به سال قبل بوده‌ایم.
جمالی‌نیا با بیان اینکه هر روز بازدید میدانی از واحد‌های صنفی به ویژه واحد‌های خدماتی داریم، افزود: در برخی از این بازدید‌ها حتی خودم به شخصه حضور دارم و از نزدیک مسائل را رصد می‌کنم.
وی بیان داشت: ۵۷ پروژه بازسازی مدارس نیز در سطح شهرستان در دست اقدام است که امیدواریم تا قبل از شروع سال تحصیلی تعدادی از این مدارس را افتتاح کنیم.
فرماندار سرپل‌ذهاب افزایش مصرف آب در این مناطق را یکی دیگر از نگرانی موجود عنوان کرد و گفت: سال ۹۶ روزانه ۱۲۰ لیتر در ثانیه بود و امسال مصرف با رشد ۳ برابری به حدد ۴۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است که این بخشی ناشی از رایگان بودن و بخشی ناشی از استفاده از آب شرب برای بازسازی است.
جمالی‌نیا افزود: همین مصرف بی‌رویه آب در مناطق زلزله‌زده موجب افت فشار آب در این مناطق شده که تدابیری برای این موضوع در نظر گرفته شده است که با افزایش ظرفیت انتقال آب از طریق استفاده از اتصالات ۱۵۵ میلی‌متری به جای اتصالات ۱۱۰ میلی‌متری فعلی در انتقال آب از تأسیسات سراب گرم به شهر درصدد رفع این مشکل هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار