کد خبر: 920100
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
انتشار یک عکس در رسانه‌های ضدانقلاب که ادعا شده مربوط به تجمع مردم ساری در روز‌های اخیر است، باعث رسوایی این جریان شده است. در عکس مورد اشاره، افراد حاضر در تصویر کاپشن و لباس گرم بر تن دارند و روشن است که این تصاویر نمی‌تواند مربوط به روز‌های گرم مردادماه باشد. در روز‌های اخیر تجمعات اعتراضی کم و محدودی در دو سه شهر برگزار شده، اما وقتی تصاویر کم و محدود هستند و رسانه‌های ضدانقلاب هم نیاز شدید به جوسازی و گسترده نشان دادن اعتراضات دارند، دست به دامن تصاویر آرشیوی و تاریخ گذشته می‌شوند.
پیش از این در آشوب‌های دی ماه ۹۶ شبکه من و تو در گزارشی ادعا کرد که نیرو‌های سپاه از راه دریا وارد شهر ایذه در استان خوزستان شده‌اند و ... این در حالی است که شهر ایذه دریایی در نزدیکی خود ندارد. در شلوغی‌های اعتراض به برخی تقسیمات کشوری در کازرون هم برخی کاربران مجازی ضدانقلاب ادعا کردند که معترضان، نیرو‌های امنیتی را به فرودگاه کازرون رانده‌اند، در حالی که شهر کازرون فرودگاه ندارد.
دروغ‌ها و شایعاتی از این دست زیاد است که هر وقت کوچک‌ترین اعتراض صنفی انجام می‌شود، رسانه‌ها و جریان‌های معاند مطرح می‌کنند تا فضا شلوغ شود. از جمله در روز‌های اخیر شایعه کردند که کشور با کمبود سوخت مواجه است و برخی افراد ساده‌لوح هم اقدام به ذخیره‌سازی سوخت در منازل کردند. در حالی که به مردم گفته شد اولاً کمبود سوخت نداریم و همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رود؛ ثانیاً ذخیره سوخت در منزل، خصوصاً در این فصل گرم سال بسیار خطرناک است. با این حال زودباوری کار دست برخی هموطنان‌مان داد و منزلی در ساری به دلیل ذخیره‌سازی بنزین طعمه حریق شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار