کد خبر: 920138
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از تجهیز کتابخانه ‌مرکزی سمنان خبر داد و گفت: این کتابخانه که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های عمومی کشور است نزدیک به 11 هزار نفر عضو فعال دارد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اعلام این خبر اظهار کرد: کتابخانه مرکزی استان سمنان با اعتباری بالغ بر 180میلیون ریال از تخصیص بخش تملک دارایی و سرمایه‌ای استان سمنان تجهیز شد .
وی گفت: تلویزیون،لمینت یا پرس کارت، پرینتر، کمد امانت کتاب برای اعضا ثابت سالن مطالعه، میز مطالعه دونفره چوبی ،صندلی استاندارد میز دونفره چوبی ،پرده مخصوص پنجره های کودک ،میز امانت کتابدار، میز مخصوص رایانه جستجوی کتاب ،کمد مخصوص کتابداران ،کمد مخصوص وسایل شخصی مراجعین کتابخانه و قفسه بخش کودک و...از جمله وسائل و تجهیزاتی است که اخیرا از طریق اعتبار تخصیص یافته برای بزرگترین کتابخانه عمومی استان خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این که سعی شده تا حد الامکان مشکلات کتابداران و کتابخانه‌ها را رفع کنیم بیان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری و بررسی مشکلات عمرانی از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل در سال‌های اخیر بوده است.
سماکوش با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی استان سمنان 115هزار جلد کتاب، کتاب صوتی و کتاب بریل وجود دارد گفت: بیش از 10 هزار و 700نفر عضو فعال این کتابخانه هستند .
وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که این کتابخانه از دو مخزن اصلی،مرجع، استان شناسی، نشریات ،بخش کودک و بخش نابینایان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در این کتابخانه کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها