کد خبر: 920141
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان خبر داد
رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با بیان اینکه چند رأس اسب با نژاد خوب در این استان وجود دارد، از تمرکز بر به‌نژادی و تولید اسب‌های ورزشی در سمنان خبر داد.

محمدحسین متولیان اظهار کرد: کارهای خوبی را در هیأت سوارکاری استان سمنان آغاز کرده‌ایم و در حال انجام آن‌ها هستیم که بیشتر در مباحث زیربنایی است.

وی با اشاره به اینکه شاخه‌ای از برنامه‌های ما پرورش اسب است، تصریح کرد: پرورش اسب‌های با نژاد و به اصلاح سیلمی را در برنامه‌هایمان داریم.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با تأکید بر اینکه تمرکز بر اسب‌هایی است که نژادشان در فدراسیون سوارکاری ثبت شده است، اضافه کرد: اسب‌های سیلمی قابلیت این را دارند که از آن‌ها کره اسب‌های با کیفیت خوب تولید شود.

متولیان با بیان اینکه پیگیری‌هایی با بخش خصوصی در این زمینه داشتیم، تصریح کرد: با مجموعه‌های علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه نیز صحبت‌هایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اسب‌های ترکمن از اسب‌های بومی استان سمنان به شمار می‌روند، اضافه کرد: پرداختن به اسب‌های بومی از سیاست‌های ماست و در این راستا، سیلمی‌های خوبی وارد استان شده است.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با تأکید بر اینکه چهار تا پنج سیلمی خوب ترکمن در استان داریم، تصریح کرد: دنبال به‌نژادی و تولید اسب‌های ورزشی هستیم و چنین اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهیم.

متولیان با بیان اینکه جهاد کشاورزی هم در این زمینه نقش مهمی دارد، اظهار. کرد: دستگاه‌های متولی کمک‌های لازم را باید به ما ارائه دهند و امیدواریم این کمک‌ها عملیاتی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر