کد خبر: 920178
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
گفت و گوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پی انتقاد به لیست نهایی برای بازی های آسیایی اندونزی
ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی مثل آزاد با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد، انتقادهایی که نشان می دهد بیراه نبوده و شورای فنی در برخی اوزان می بایست تصمیم عادلانه تری می گرفت. گویا کادر فنی و اعضای شورای فنی کشتی فرنگی مثل آزاد چشم خود را روی نتایج انتخابی بسته‌اند و این مسابقات را ملاک ارزیابی قرار نداده اند .

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی مثل آزاد با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد، انتقادهایی که نشان می دهد بیراه نبوده و شورای فنی در برخی اوزان می بایست تصیم عادلانه تری می گرفت. گویا کادر فنی و اعضای شورای فنی کشتی فرنگی مثل آزاد چشم خود را روی نتایج انتخابی بسته‌اند و این مسابقات را ملاک ارزیابی قرار نداده اند .

 وزن ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم اوزانی است که بعد از اعلام لیست نهایی با انتقادات زیادی روبرو شد. در ۷۷ کیلو گرم ، وزنی که  در آن حق پژمان پشتام و شهاب قوره جیلی به راحتی نادیده گرفته شد و گرایی و مهدی زاده در ترکیب تیم ملی جای گرفته اند. بهرام مشتاقی عضو فنی شورای فنی در گفت و گو با "جوان آنلاین" با تاکید بر این که هیچ حقی ضایع نشده گفت: معیار انتخاب تمام ملی پوشان مان بر اساس قوانین و مقررات است. یعنی این که اول مسابقات انتخابی مد نظر بود. کسانی که در مسابقات انتخابی برگزیده شده بودند تازه به مرحله اردو راه می یافتند ، بعد در اردوها و با توجه به شرایط آمادگی جسمانی ، مربی تشخیص می داد چه کسی به مسابقات و تورنمنت ها اعزام شود و در آخرین مرحله هم ، نتیجه مسابقات و تورنمنتها ، ملاک ما برای رسیدن به ترکیب نهایی تیم ملی کشتی بود.

عضو فنی شورای فنی در پاسخ به "جوان آنلاین "مبنی بر این ایرادتی به نفرات تعیین شده در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلو وارد است اظهار داشت: ببیند در وزن ۷۷ کیلو درست است که گرایی به عنوان نفر اول انتخابی برابر پشتام شکست خورد اما ملاک انتخاب همان طور که گفتم سه چیز بود که مسابقات انتخابی یک مورد آن است. شرکت در اردو و رضایت سرمربی و مهمتر نتیجه در رقابتهای بین المللی دو شرط دیگر است. در مسابقات گرجستان ، پژمان پشتام هر چند توانست کشتی گیر روس را شکست دهد و به فینال برسد اما ما از او در فینال انتظار برد داشتیم که متاسفانه در فینال برابر کشتی گیر کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. به نظر من گرایی که در مسابقات جهانی خوش ظاهرشده بود و توانست برنز مسابقات را بگیرد و با توجه به تجربه اش راحت تر می تواند در آسیا روی سکو قرار بگیرد و برای کاروان کشورمان مدال آوری داشته باشد. اما در وزن ۱۳۰ کیلو کمی حق را به شما می دهم .من هم خیلی راضی نبودم که مهدی زاده در این دوره روی تشک برود، شهاب قوره جیلی به عنوان نفر انتخابی شرایطش بهتر بود اما یادمان باشد که اعضای شورای فنی از ۷ نفر تشکیل می شود که من فقط یک رای دارم.من در جلسه هم گفتم که اگر بنا باشد کسی در این وزن کشتی بگیرد باید از بین قوره جیلی و نوری انتخاب شود که توانستند در گرجستان برنز بگیرند ولی کادر فنی نظرش چیز دیگری بود و در نهایت با متقاعد کردن اعضا شورای فنی ، مهدی زاده مسافر اندونزی شد. در واقع تمام هدف ما از انتخاب این کشتی گیران این است که در اندونزی بتوانند با مدال آوری شان عصای دست کادر فنی باشند.

وی درباره این که نمی گذاریم حقی ازکشتی گیری ضایع شود گفت: ما بعد از مسابقات آسیایی ، مسابقات مهم جهانی را پیش رو داریم و طبق نظر شورای مقرر شد که پشتام ، قوره جیلی و نوری حتما در آن مسابقات با دوبنده کشورمان روی تشک بروند. وعده ای که من از همین الان آن را به این کشتی گیران می دهم و قطعا اجرا عملی خواهد شد. ما درکشتی اجرا نخواهیم داد حقی از کشتی گیری ضایع شود.


ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی به بازی‌های آسیایی جاکارتا

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی،

 در وزن ۶۷کیلوگرم محمد رضا گرایی

در وزن ۷۷کیلوگرم محمد علی گرایی

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی اکبر حیدری

 در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدی زاده

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار