کد خبر: 920270
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
گزارش «جوان» از روند بازار‌های ارز، سکه، سرمایه و خودرو
در حالی که بهای دلار، سکه و خودرو در بازار روند نزولی را طی کرد، شاخص کل بازار سرمایه در روز کاری گذشته (در آستانه اعلام جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی) با افزایش ۴ هزار و ۹۴ واحدی به رقم ۱۲۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید
هادی غلامحسینی
در حالی که بهای دلار، سکه و خودرو در بازار روند نزولی را طی کرد، شاخص کل بازار سرمایه در روز کاری گذشته (در آستانه اعلام جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی) با افزایش ۴ هزار و ۹۴ واحدی به رقم ۱۲۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید، این در حالی است که عرضه شرکت‌های دولتی با نرخ نسبتاً پایین برای جذب سرمایه در بازار سرمایه نیز در روند رو به رشد بازار نیز مهم به نظر می‌رسد.

به گزارش «جوان»، با توجه به تغییر سکاندار بانک مرکزی و همچنین طرح مسئله بسته ارزی جدید بازار ارز و سکه با افت قیمت‌ها مواجه شد و در مقابل بازار سرمایه نیز رکورد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.
سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه داشت که سکه طرح جدید روز گذشته در بازار تهران با ۲۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان و یورو با افت ۴۲۶ تومانی ۱۱ هزار و ۳۰۶ تومان به فروش رسید.
سکه طرح جدید ۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۰ هزار تومان، سکه گرمی ۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴ هزار و ۷۷۰ تومان کاهش قیمت داشت.
سقوط قیمت‌ها از زمانی که وعده انتشار بسته جدید ارزی دولت داده شدباعث شد مردم و بازاری‌ها چه در بازار متشکل و چه در بازار غیر متشکل دست از معاملات بکشند و منتظر باشند قیمت‌ها بعد از سقوط در یک قیمت ثابت شود، البته عده‌ای نیز منتظر کاهش قیمت‌ها برای خرید‌های مجدد هستند و معتقدند بازار به‌طور مجدد نوسانی خواهد شد.
سکه صبح روز گذشته به محدوده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. در بازار ارز، دلار ۱۰ هزار تومان، یورو ۱۱ هزار و ۳۰۶ تومان، پوند ۱۲ هزارو ۷۱۰ تومان و درهم ۲ هزار و ۶۶۱ تومان دادوستد شد.

افزایش بدون پشتوانه نقدینگی همچنان مسئله است
ادامه ریزش قیمت‌ها منوط به اعلام اخبار مثبت از بسته جدید ارزی است، البته در این بسته مقوله افزایش صد‌ها میلیارد تومان حجم نقدینگی به‌طور روزانه نیز باید مشخص شود که چگونه قرار است پول ملی تقویت شود.
رکوردزنی مجدد بازار سرمایه از سوی دیگر در بازار روز گذشته سرمایه شاهد رکورد‌های جدید بودیم نکته قابل‌ملاحظه این بود که حقوقی‌ها در بازار روز گدشته دیروز چندان فعال نبودند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز یک شنبه ۱۴ مرداد ماه ۹۷ با افزایش ۴ هزار و ۹۴ واحدی به رقم ۱۲۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۱۰۰ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۸۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.
ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از ۹۶۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۴ هزار و ۸۶۵ نوبت داد و ستد بود.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۱ واحدی به رقم ۱۳۶ هزار و ۹۷۷ واحد دست یافت.
شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش ۲ هزار و ۹۹۶ واحدی به رقم ۹۳ هزار و ۲۴۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۸‌هزار و ۲۴۸ واحدی عدد ۲۶۲ هزار و ۴۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۵۴ واحدی روی رقم یک هزار و ۴۷۳ واحد متوقف شد.
معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۷۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۴۲۳ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۵۴ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
براساس این گزارش، بازار سهام در گیرودار اعلام جزئیات تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی به گروه پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و سایر سهم‌های صادرات محور بود.

افت قیمت اسمی خودرو
در حالی که سیر نزولی قیمت خودرو در بازار از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده، اما هنوز قیمت خودرو از کارخانه تا بازار میلیون‌ها تومان تفاوت دارد. در عین حال به دلیل افت بهای دلار خودرو نیز با تعدیل نرخ روبه‌رو شد.
اگر چه سیر نزولی قیمت خودرو در بازار آغاز شده است، اما هنوز اختلاف قیمت برخی خودرو‌ها از کارخانه تا بازار
میلیون‌ها تومان است.
بر این اساس، اختلاف قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه از کارخانه تا بازار ۱۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۳ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۱۳ میلیون تومان است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
1
مردم مگه دیوانه اند خود روی گران بخرند من می خواستم ماشینم را عوض کنم ولی منصرف شدم چون اصلا"خرید ماشین گران ظلم به خودم خانواده وجامعه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
بااین کاردولت رسما قیمت دلاررادربازارآزاد حدود 10هزارتومان قیمت گذاری میکندورسمااززیربارگرانی وتبعات ان شانه خالی میکندومردم هنوز بلاتکلیف هستندماکه گشایشی دراقتصاد نمی بینیم ویقینا قیمتها بازهم سیرصعودی درپیش خواهدگرفت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار