کد خبر: 920301
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مسؤول میراث‌ فرهنگی میامی خبر داد
مسؤول میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس‌آباد در این شهرستان آغاز شد.

سیدمحمدصادق رضویان از آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی عباس‌آباد میامی خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله از مرمت، بهسازی معابر اطراف کاروانسرا، اجرای پشت‌بندهای حفاظتی و انجام پی‌بندی و استحکام‌بخشی پشت‌بندهای موجود و بندکشی جداره‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ساخت این کاروانسرا مربوط به دوره صفویه است، افزود: این کاروانسرا در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس‌آباد واقع شده است.

مسؤول میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی با بیان اینکه فرم پلان این کاروانسرا مستطیل‌شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 مترمربع است، گفت: این کاروانسرا دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی قرار دارد و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

رضویان افزود: در اطراف حیاط، اتاق‌‌‌ها، ایوان‌ها و سکوها و در پشت اتاق‌ها، شترخان‌ها قرار دارند و سرویس‌های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن قرار دارد که این مهم در نوع خود نادر است.

وی گفت: از تزئینات این کاروانسرا می‌توان به کاربندی‌های گچی رواق‌های پیرامون حیاط و نیز آجرکاری‌های سقف ایوان‌ها اشاره کرد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با بیان اینکه این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است، گفت: با توجه به واقع شدن این کاروانسرا در کنار اتوبان تهران- مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر و زوار آقا علی ابن موسی الرضا (ع) از کنار روستای عباس‌آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است؛ این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر