کد خبر: 920304
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
استاندار سمنان خبر داد
استاندار سمنان گفت: تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار به‌شدت گران‌فروشی و احتکار را در بازار رصد و با آن بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کنند.

سیدشهاب‌الدین چاوشی در نشستی با شماری از فعالان اقتصادی استان سمنان با هدف هم‌اندیشی بیشتر در جهت بهبود اوضاع کسب‌وکار در استان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، با اشاره به بغرنج بودن شرایط اقتصادی کشور و لزوم همراهی همگان برای عبور از این پیچ دشوار اظهار کرد: ملت ایران نشان داده که از تهدیدات خارجی بیم ندارد و در چنین شرایطی حتی اتحاد آن‌ها بیشتر می‌شود؛ باید این فرصت‌ها را در جهت تقویت وحدت و تأکید بر تولیدات داخلی غنیمت شمرد.

وی با بیان این نکته که برای حل یک موضوع نباید معضلات دیگر را بر دوش مردم گذاشت با ذکر روایتی در این رابطه خاطرنشان کرد: از قوای سه‌گانه تا تولیدکننده، کارگر و بخش‌های دیگر باید با یکدیگر در ارتباط حسنه باشند و در برنامه‌ریزی‌ها هم دقت شود که به‌واسطه حل یک موضوع فشاری به مردم وارد نشود که شرط آن درک و رعایت حقوق یکدیگر در این شرایط اقتصادی دشوار است که اگر بدان توجه نشود، خطر گسستگی برای فروپاشی نظم اجتماعی جدی می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تا جای ممکن باید مسیری در کشور تعریف شود که اقتصاد مستقل شود و کمترین تأثیر را از سیاست و دیگر بخش‌ها بگیرد، گفت: دولت برای ساماندهی مسائل اقتصادی کنونی اقداماتی آغاز کرده و تغییراتی در ساختار اقتصادی کشور در حال شکل‌گیری است که انتظار می‌رود، برخی از مشکلات فعلی جامعه برطرف شود.

چاوشی با ذکر برخی از توصیه‌ها به فعالان اقتصادی تأکید کرد: اقتصاد اکنون موضوع اصلی کشور است که اگر به آن درست پرداخته نشود، تمام بخش‌ها از آن متأثر می‌شود و کشور دچار آسیب می‌شود؛ در این مواقع، ضمن رصد وضعیت موجود، لزوم تغییر و حذف برخی مقررات غیرشفاف و ناکارآمد احساس می‌شود.

استاندار سمنان، شناسایی موانع و مقررات زدایی را در شرایط کنونی موضوعی مهم برشمرد و گفت: ایجاد شفافیت در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی امری ضروری است، که باید هر سه قوا بدان توجه کنند.

چاوشی لزوم تغییر فرهنگ کسب روزی حلال را یادآور شد و افزود: راهکارهای بازدارنده و تشویقی در روند ایجاد فضای کسب‌وکار کشور بیشتر مدنظر قرار گیرد که این مسائل به نفع فعالیت اقتصادی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان است که اگر صحیح دنبال شود، مسأله اخلاق و پایبندی به مسائل دینی در ایجاد فضای کسب‌وکار تأثیرگذار است.

وی ترویج و توسعه فرهنگ کار در جامعه را یادآور شد و افزود: تمام مسائل جامعه تحت‌الشعاع موضوع روزی حلال و حرام قرار دارد که این بحث از گذشته اعتقادی بوده که اگر رعایت شود، مانع شکل‌گیری بسیاری از مشکلات می‌گردد، اما متأسفانه این موارد امروز بسیار کمرنگ شده و می‌طلبد فعالان اتاق بازرگانی و اقتصادی استان بدان بیشتر توجه نمایند.

وی به دو پدیده شوم اقتصادی یعنی گران‌فروشی و احتکار در بازار اشاره و تصریح کرد: باید از سوی تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار به‌شدت این دو پدیده رصد و با آن بدون هیچ اغماضی برخورد شود تا به‌واسطه بی‌تدبیری برخی دستگاه‌های اجرایی مردم بیش از این با مشکلات مواجه نشوند.

استاندار سمنان ضمن تأکید بر خودکفایی استان در زمینه ایجاد شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی با استفاده از ظرفیت طلایی و پتانسیل کویر در استان خاطرنشان کرد: با همدلی موجود در بین نمایندگان سه قوه حکومتی در استان سمنان می‌توان با ایجاد شفافیت در قوانین و مقررات، برخی از مشکلات و مباحث اقتصادی را در این شرایط حساس کشور ساماندهی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر