کد خبر: 920305
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
رییس دانشگاه سمنان گفت : افزایش آگاهی جامعه در بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند تعامل دانشگاه و رسانه است.

مسعود نصیری افزود : باید ارتباط دانشگاه و رسانه برای رشد و توسعه در کشور در ابعاد مختلف افزایش باید.
وی اظهارداشت : دانشگاه ها در رویکردهای جدید کاری خود نیازمند اطلاع رسانی هستند که رسانه ها به خوبی می تواند برای تحقق این مهم تلاش کنند.
وی با بیان این که دانشگاه بدون حرکت به سمت رفع مشکلات جامعه محکوم به شکست است و خروجی مطلوب نخواهد داشت، ادامه داد : باید رویکرد نهاد های مختلف به سمت اعتماد به جوانان پژوهشگر دانشگاهی است که پاسخگوی نیازهای جامعه است.
رییس دانشگاه سمنان اضافه کرد : اصل ماموریت‌ گرا کردن دانشگاه برای ارایه طرح های جدید به منظور کارآفرینی جوانان بهترین شکل دانشگاه ها در شرایط کنونی کشور است.
نصیری خاطرنشان کرد : بخشی از فاصله صنعت و دانشگاه نتیجه بی‌ توجهی دانشگاهیان به نیازهای بخش صنعت است، گاهی استادان دانشگاه نمی توانند با راهنمایی پایان نامه ها و ارایه کتابچه به حل مشکلات صنعت کمک کنند و صنعتگران از آنان انتظار حل مشکلاتشان را دارند.
وی تصریح کرد : دانشگاه بدون ماموریت نمی تواند به کار جامعه بیاید و مشکلی از مردم حل کند، اعتماد مردم به جامعه و ارتباط دانشگاه با صنعت در صورتی تقویت می شود که استادان مشکلی از مردم و صنعت حل کنند.
رییس دانشگاه سمنان با بیان این که دانشگاه باید به بطن جامعه و در بین مردم بازگردد، اضافه کرد: اعتماد جامعه و مردم به دانشگاه در گرو مفید بودن دانشگاه برای آنان است.
نصیری ادامه داد : پژوهش گام به گام نتیجه می دهد و باید به سمت دانشگاه پژوهش‌ محور حرکت کنیم و اعتماد به جوانان دانشمند برای حل مشکلات کشور از راه پژوهش می تواند راهگشای بسیاری از مسایل کشور باشد.
استان سمنان با بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از 110 هزار دانشجو دارای بالاترین نسبت دانشجو به جمعیت به میزان یک به 9 است و با وجود جمعیت 22 درصدی جوانان در کل استان، نیازمند رویکرد مناسب دانشگاه ها به سمت کارآفرینی و حرکت مفیدتر برای جامعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار