کد خبر: 920481
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
سخنگوی قوه قضائیه:
سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی، توضیحات مفصلی را درباره مطالبات اقشار مختلف مردم، مراجع عظام، علمای بزرگ، ائمه جمعه و جماعات در برخورد با مفسدین مطرح کرد و گفت: این تقاضا‌ها صرف‌نظر از ادبیات و نحوه بیان، پشتوانه و سرمایه‌ای است برای دستگاه قضایی و اقداماتی که باید داشته باشد.
نیره ساری
سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی، توضیحات مفصلی را درباره مطالبات اقشار مختلف مردم، مراجع عظام، علمای بزرگ، ائمه جمعه و جماعات در برخورد با مفسدین مطرح کرد و گفت: این تقاضا‌ها صرف‌نظر از ادبیات و نحوه بیان، پشتوانه و سرمایه‌ای است برای دستگاه قضایی و اقداماتی که باید داشته باشد. فراتر از اعلام آمار، ارقام و دستگیری‌هایی که قطعاً درمانگر اصلی وضعیت فعلی بازار و آشفتگی‌های اقتصادی نیست، آنچه تسکین و آلام درد مردم در مقطع کنونی است، اعلام نتایج عملی در برخورد با عاملان و اخلالگران است. در همین رابطه یکی از مقامات ارشد نظامی کشور هم گفته است، اخلالگران بازار ارز با سرویس اطلاعاتی امارات در ارتباط بوده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حمایت‌های مردم، علما و ائمه جمعه از دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: این تقاضا‌ها صرف‌نظر از ادبیات و نحوه بیان، پشتوانه و سرمایه‌ای است برای دستگاه قضایی و اقداماتی که باید داشته باشد. محسنی اژه‌ای در ادامه اظهار داشت: از همان روز‌های اول که مسائل ارزی در کشور رخ داد، به دستور ریاست قوه‌قضائیه چند قاضی ویژه را برای هرکدام از پرونده‌ها اختصاص دادیم از دادستان تهران و دادستان کل کشور و معاونت اول هم خواستیم که پیگیری روزانه و نظارت داشته باشند.

۴۵ بازداشتی
این مسئول عالی قضایی تصریح کرد: اینگونه نیست که جرم یا اتهام یک نفر محرز باشد، ولی ما مجازات آن را اعمال نکنیم؛ بلکه باید مجرم جرمی که اتفاق افتاده شناسایی و جرم فرد خاطی محرز شود، سپس رسیدگی صورت گیرد که این موضوع در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در این زمینه در رابطه با چند پرونده، مرحله دادسرایی به اتمام رسیده است و این پرونده‌ها به دادگاه می‌رود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دادگاه به‌زودی تشکیل شود و این افراد محاکمه شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: مطابق آخرین اخباری که در این رابطه پیگیر شدم، تاکنون ۴۵نفر در این دو سه پرونده از ابتدا تا روزگذشته بازداشت شده‌اند. البته افرادی هم هستند که ممکن است، اتهاماتشان کمتر باشد و با قرار وثیقه آزاد شده باشند.

به مطالبات مردم باید پاسخ داده شود
براساس این گزارش و با در نظر گرفتن اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با مطالبات اقشار عمومی در قضایای اخیر، سردار ناصر شعبانی از فرماندهان ارشد سپاه نیز طی سخنانی بیان داشت: مردم به‌دلیل کاستی‌ها و عدم نظارت‌ها و اختلاس‌هایی که صورت می‌گیرد، مطالباتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.
وی با اشاره به ناآرامی‌های ماه‌های اخیر توضیح داد: جوان دانشجویی را دستگیر کردیم که با وعده دو میلیون تومان پرچم ایران را پایین کشیده و آتش‌زده بود؛ همچنین ۲۳ نفر از ری‌استارتی‌ها را دستگیر کردیم که با وعده پول، شب‌ها روی دیوار‌ها شعار‌های تند می‌نوشتند.

ارتباط اخلالگران بازار ارز با سرویس اطلاعات امارات
شعبانی با بیان اینکه در ناآرامی‌های اخیر بازار ۱۳ نفر دستگیر شدند که با سرویس اطلاعات امارات در ارتباط بودند، گفت: به این افراد گفته شده بود به چهارراه استانبول تهران بروند و هرچه می‌توانند دلار بخرند، حتی با مبلغ گران‌تر و در سلیمانیه عراق تحویل دهند. دو تن سکه قرار بود از کشور خارج شود که خوشبختانه بسیاری از این محموله‌ها از کشور خارج نشد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: مردم به‌دلیل کاستی‌ها و عدم نظارت‌ها و اختلاس‌هایی که صورت می‌گیرد، مطالباتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
این بی کفایتی شماست که طلا تن تن ازکشور خارج میشود
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
وقتی که شما با این سخن که عده ای از بازداشتی ها با قرار وثیقه آزاد می شوند آن ها را دلداری می دهید این جور بازداشت کردن به درد نمی خورد ! باید برخورد قوع فضائیه طوریب قاطع باشد که فرد خلاف کار از اسم بازداشت هم بترسد . خدا رحمت کند مرحوم آقای خلخالی را ضد انقلاب ها و قاچاقچیان از اسمش می ترسیدند . وگرنه با این لحن سخن گوی محترم قوه قضائیه آن ها نه تنها نمی ترسند بلکه دلگرم هم هستند ! پیش خود فکر میکند مهم نبست بالاخره یک دهم ثروت به دست آمده را وثیقه می کذاریم و آزاد می شویم !! و راه خاوری ها را ادامه می دهیم .
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
خدا رحمت کند مرحوم حجة الاسلام خلخالی را که در اوائل انقلاب ، انقلابی رفتار می نمود و واقعا مفسدین از او حساب می بردند .
الآن نیز باید یک خلخالی دیگر در این برهه از زمان پیدا شود و انقلابی رفتار نماید تا از زحماتی که کشیده می شود ، نتیجه درست گرفته شود .
ملت از همه افرادی که می توانند چنین نقش مهمی در به نتیجه رساندن زحمات انقلابی داشته باشند ، انتظار دارند تا وارد گود شوند و با اقدامات انقلابی خود به داد نظام اسلامی برسند .
به والله شعار دیگر بس است .
ملت از اینهمه شعار خسته و ملول شدند .
به داد اسلام برسید .
اسلام از دست رفت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار