کد خبر: 920543
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
مدیرکل کمیته امداد اصفهان:
۱۲ هزار و ۵۵۵ خانوار از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان فاقد مسکن هستند که هزار و ۱۴۷ مورد از آن‌ها در سه ماهه نخست امسال از کمک‌هزینه اجاره مسکن بهره‌مند شدند.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه مسکن یکی از بزرگ‌ترین مخارج خانوارهای نیازمند شهری است، گفت: ۱۲ هزار و ۵۵۵ خانوار تحت حمایت این نهاد در کل استان اصفهان فاقد مسکن هستند که بیش از ۹۶ درصد آن‌ها را خانوارهای شهری تشکیل می‌دهند.

    متین‌پور با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای کمک به مشکل مسکن نیازمندان گفت: درزمینهٔ ساخت، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی به مددجویان در سال ۹۷ تا سقف ۱۵ میلیون تومان به‌صورت وام قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

    وی بابیان اینکه کمیته امداد اصفهان در زمینه اجاره مسکن به نیازمندان تحت حمایت خود کمک هزینه ماهیانه پرداخت می‌کند، گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری  هزار و ۱۴۷ خانوار مستأجر نیازمند از این کمک هزینه  بهره‌مند شدند.

    متین پور افزود:در سال گذشته نیز سه هزار و ۸۰۰ خانوار مستاجر نیازمند از کمک هزینه اجاره بهره‌مند شدند.

    مدیرکل کمیته امداد اصفهان حل مشکل مسکن نیازمندان را نیازمند منابع زیادی دانست و تأکید کرد: هم‌افزایی و تجمیع همه ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و خیریه در این زمینه یک ضرورت انکارناپذیر است.

    وی بابیان اینکه در شهرهای بزرگ کمک به خانه‌دار شدن مددجویان گام بزرگی در توانمندسازی آن‌هاست، گفت: در موارد زیادی کمک به تأمین مسکن باعث خروج آن خانوار از چرخه حمایتی این نهاد می‌شود.

    مدیرکل کمیته امداد اصفهان یادآور شد: جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان متشکل از سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، بیماران صعب‌العلاج، زمین‌گیر و ازکارافتاده است.

 

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار