کد خبر: 920564
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت و آرامش خوبی در کشور برقرار است، ایران سال ۹۷ امن‌تر از ایران سال ۹۶ خواهد بود و این روند هم ادامه‌دار است.

جوان آنلاین:‌ سردار اسکندر مومنی صبح امروز در مسابقه مهارت‌های پلیسی با بیان این که آموزش و ورزش در نیروی انتظامی فردی و داخلی نیست بلکه بر امنیت کشور اثر می‌گذارد، اظهار کرد: امسال جرائم خشن و جنایی کاهش زیادی داشته است و کشفیات سلاح و مواد مخدر نیز افزایش داشته است و تعداد درگیری‌ها افزایش داشته در حالی که تعداد شهدای نیروی انتظامی کاهش داشته است.

وی افزود: امروز نعمت بزرگ امنیت داریم در حالی که منطقه سراسر از ناامنی است اما با فرماندهی مقام معظم رهبری و تلاش همه نیروی‌های نظامی و امنیتی، امنیت و آرامش خوبی در کشور برقرار است، ایران سال ۹۷ امن‌تر از ایران سال ۹۶ خواهد بود و این روند هم ادامه‌دار است.

مومنی بیان داشت: درگیری‌ها با اشرار بیشتر شده است و در مرزهای کشور هم، تهاجم معاندین و گروه‌های تروریستی در سال جاری بیشتر شده است اما علی‌رغم افزایش تهاجمات به مرزها و حملات به پاسگاه‌ها، با ایستادگی و مقاومت مرزبان‌های جمهوری اسلامی، دشمنان به اهداف خود نرسیدند و در این درگیری‌ها تعداد شهدای مرزبانی کمتر شده است در حالی که تلفات اشرار و تروریست‌ها عام از تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر شده است.

وی با بیان این که امروز دومین مسابقه مهارتی نیروی انتظامی برگزار می‌شود، بیان کرد: افراد حاضر در مسابقات به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر انتخاب می‌شوند، رویکرد پلیس توجه به آموزش‌های مهارت محور است و با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی قرارگاه جهادی آموزش راه‌اندازی شد که آموزش‌های مهارتی-حرفه ای را افزایش می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: از سال ۹۴ اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شد و بر اساس آموزش‌ها، سطح مهارت کارکنان نیروی انتظامی افزایش یافت، آموزش در همه ابعاد تأثیرگذاری دارد و موجب افزایش امنیت و کاهش ناامنی در کشور می‌شود و هر چه سطح مهارت‌های فردی و سازمانی نیروی انتظامی افزایش یابد، امنیت جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که در ۴ ماهه نخست سال جاری جرائم جنایی و خشن کاهش یافته و میزان کشفیات پلیس اعم از موادمخدر، سلاح و کالای قاچاق افزایش داشته است، عنوان کرد: در کشف کالای قاچاق بر باندهای بزرگ تمرکز داشتیم و حدود ۵۰ درصد کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و این کشفیات بیشتر در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مومنی ادامه داد: شاخص‌های امنیتی در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است، در خصوص موضوعات اقتصادی نیز نیروی انتظامی پا به پای دولت و قوه قضاییه در حال تلاش است و در خصوص سکه، ارز و کالاهایی که باید با ارز دولتی وارد می‌شده است اما این اتفاق نیفتاده است و دلارهای دولتی در جای دیگری هزینه شده است یا این که کالای وارداتی احتکار شده است، بازرسی‌های انجام شده است و افراد دخیل در اختلال بازار سکه و ارز دستگیر شده و تحویل محاکم قانونی شدند.

وی در پایان گفت: با پیگیری دولت و قوه قضاییه، نیروی انتظامی پای کار است و متخلفان را دستگیر کرده است، یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی توجه به ظرفیت و توان داخلی است، نیروی انتظامی اولویت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و منابع داخلی را در دستور کار دارد و محققان و دانشمندانی چه از مجموعه ناجا و چه خارج از این مجموعه با نیروی انتظامی در حال فعالیت هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: امسال دومین دوره مسابقات مهارتی نیروی انتظامی برگزار می‌شود، یکی از رویکردهای نیروی انتظامی در این چند سال اخیر، توجه به موضوع آموزش و ارتقا سطح آموزش در نیروی انتظامی بوده است.

وی به تاریخچه تأسیس قرارگاه جهادی آموزش نیروی انتظامی اشاره و افزود: با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه جهادی نیروی انتظامی در سال ۹۴ تأسیس شد تا سطح توانایی‌ها و مهارت‌های نیروی انتظامی افزایش یابد، آموزش‌های حین خدمت و آموزش‌های بعد از خدمت و آموزش‌های یگانی به همراه آموزش‌های فردی و جمعی در این قرارگاه رویکرد قرار گرفت.

مومنی با بیان این که تا پیش از این توجه‌ها به آموزش‌های دانشی بود و کمتر مهارت محور بود، اظهار داشت: با تأسیس قرارگاه جهادی آموزش نیروی انتظامی، مهارت نیز مورد توجه قرار گرفت و عمده توجهات به مهارت افزایی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تا پیش از این نمرات دانشی از سطوح بالاتری برخوردار بودند اما نمرات محوری سطوح پایین‌تری داشت که این ضرورت حصول تغییراتی در روند سابق را اثبات می‌کند؛ از همین رو در تمامی طرح درس‌ها و برنامه‌ها، از آموزش‌های بدو خدمت، تا آموزش‌های سربازی و ... به سمت مهارت افزایی تغییر جهت پیدا کرد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به این که دو مرحله ارزیابی در سطح پرسنل انجام شد، گفت: در طی ۳ دهه اخیر سابقه نداشته است که ارزیابی‌ها از تمام پرسنل نیروی انتظامی انجام شود، اولین بار بود که تمامی رده‌ها در نیروی انتظامی ارزیابی‌هایشان تمام شمار بوده است و شامل حال همه پرسنل شده بود.

وی به نتیجه ارزیابی‌ها اشاره کرده و اظهار داشت: تا پیش از این نمرات دانش‌محور بهتر از نمرات مهارت محور بوده است از همین رو باید یک تغییر رویه صورت می‌گرفت و آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار می‌گرفت، در این قرارگاه جهادی به ورزش در عرصه‌های عمومی، فردی و حرفه‌ای توجه جدی شده است.

مؤمنی تأکید کرد: نیروی انتظامی امروز در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در دنیا حرف برای گفتن دارد و در مسابقات ارتش‌های جهان در کشتی آزاد و فرنگی رتبه دوم را کسب کرد، در مسابقات بین‌المللی نیروهای نظامی روسیه نیز تیم‌های نیروی انتظامی رتبه‌های برتر این مسابقات را کسب کردند.

وی در پایان بیان داشت: امروز نیز ورزشکاران نیروی انتظامی در چند مسابقه جهانی شرکت دارند و بنا به اعتقاد کارشناسان در این مسابقات نیز صاحب مقام‌های برتر خواهند شد، وقتی مهارت و آموزش ارتقا پیدا می‌کند بر روی کار همه پلیس‌ها اثر می‌گذارد و بر امنیت کشور هم اثرگذار است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار