کد خبر: 920879
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با اعتماد گفته که «اصلاح‌طلبان در حوزه عملیاتی کردن دیدگاه‌ها و آرمان‌ها دست‌شان باز نیست. از یک طرف در مناسبات دستگاه قضایی و قانونگذاری حضور کمرنگی دارند؛ از طرف دیگر نیرو‌های مسلح، امکانات امنیتی و اطلاعاتی و بخش عمده‌ای از دستگاه اجرایی در اختیارشان نیست. جریان اصولگرا در عملیاتی کردن ایده‌هایش امکانات بیشتری دارد، اما دیدگاه‌هایش راهگشا نیست. برعکس اصلاح‌طلبان که دیدگاه‌های روشن و کارآمدی دارند ظرفیت‌های‌شان محدود است. اگر متولیان امر گوش شنوا برای شنیدن راهکار‌های اصلاح‌طلبان داشته باشند، می‌توان کشور را از این وضعیت نجات داد.»
دوپاره دیدن و دوپاره کردن کشور و حاکمیت و دوقطبی‌سازی همیشه در مواضع اصلاح‌طلبان وجود دارد. این بار هم نهاد‌ها را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم کرده‌اند تا توجیه عملکرد بد اصلاح‌طلبان در اداره کشور باشد.
این تمامیت‌خواهی اصلاح‌طلبان هم در نوع خود جالب است که می‌خواهند همه نهاد‌های حاکمیتی، اعم از نظامی و تقنینی و اجرایی و قضایی و امنیتی و اطلاعاتی در اختیارشان باشد تا بتوانند کار کنند. در حالی که طبیعتاً هر کدام این بخش‌ها به شکل انتخابی یا انتصابی در اختیار افراد از جناح‌های مختلف قرار می‌گیرد و هر کدام از بخش‌ها نمی‌توانند بگویند ما برای اینکه کار کنیم، باید نهاد‌های دیگر هم در اختیارمان باشد! اگر راه حلی دارند و به دولت ارائه نمی‌کنند که طبیعتاً نامش خیانت است؛ اگر هم معتقدند دولت اختیاری ندارد، باید پاسخ دهند این همه تلاششان برای در اختیار گرفتن قوه مجریه با کلی عملیات روانی و دروغ و تهمت و هزینه مادی برای چه بود!
سایت مشرق هم در مورد همین مصاحبه موسوی لاری می‌نویسد: «دولت کارنامه موفقی برای ارائه ندارد. از سوی دیگر اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح‌طلبان است، اما این جماعت به دلیل رفتار قبیله‌ای و تشنگی مفرط به قدرت، با بی‌مسئولیتی به دنبال تبرئه خود از ناکامی‌ها و فاصله‌گذاری با دولت است تا بتواند با این ترفند سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز قوه مجریه را به دست بگیرد. اصلاح‌طلبان بار‌ها ثابت کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. تشویق دولت به دلخوشی به برجام، تشکیل کمیته و کارگروه برای رفع حصر و بی توجهی به مشکلات معیشتی مردم از سوی این طیف موجب شده است تا علاوه بر ناکارآمدی اقتصادی در مدیریت اجرایی، بسیاری از وعده‌ها بر زمین مانده و مسائل حاشیه‌ای دست چندم، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار