کد خبر: 920888
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: تا به امروز دو شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در شهر بغداد عراق ایجاد و برنامه‌ریزی شده است که با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری ۴۰۰ فروشگاه دیگر نیز در عراق داشته باشیم.
به گزارش «جوان»، امیرحسین فخریان، رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز در نشست خبری و در پاسخ به سؤال «جوان» گفت: هدف از این سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی به منظور پایگاهی برای فروش کالا‌های ایرانی و دسترسی بیشتر به بازار فروش کشور همسایه انجام داده‌ایم. وی افزود: با توسعه فروشگاه زنجیره‌ای در کشور‌های دیگر امیدواریم بتوانیم حجمی از کالا‌های تولیدی خودمان را در سایر کشور‌ها عرضه کنیم که این روش یکی از روش‌های معمول در دنیا برای صادرات محصولات تولیدی خود به سایر کشور‌ها است.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سؤال دیگر «جوان» مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها می‌تواند مانعی برای توسعه فروشگاه زنجیره‌ای کشورمان در سایر کشور‌ها باشد، گفت: امیدواریم که با وجود تحریم‌ها بتوانیم توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در سایر کشور‌ها از جمله عراق داشته باشیم و تحریم‌های امریکا علیه کشورمان عامل ترسی برای توسعه فروشگاه‌های خود در سایر کشور‌ها نخواهد بود.
فخریان تصریح کرد: برنامه‌ر‌یزی شده است که ۵ میلیون دلار در کشور عراق تنها توسط یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما سرمایه‌گذاری شود و در ماه‌های ابتدایی برنامه‌ریزی برای سوددهی نداریم و به دنبال ایجاد جایگاه در این کشور در بلندمدت هستیم. وی با بیان اینکه در برخی کشور‌ها مانند کره جنوبی ۲۰ درصد از فروش سوپرمارکتی از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌گیرد، گفت: توسعه آنلاین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دستور کار قرار گرفته که رقم فعلی آن کم است.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه فروشگاه زنجیره‌ای با تخلفاتی که به مردم ارائه می‌دهند می‌توانند به افزایش خرید جامعه کمک کنند، گفت: در شرایطی که قیمت کالا‌های افزایش یافته فروشگاه زنجیره‌ای شرایط مناسبی برای کنترل قیمت‌ها دارند.
وی درباره کمبود برخی کالا‌ها در فروشگاه‌ها گفت: هم اکنون با تدابیری که صورت گرفته همه کالا‌ها به وفور در فروشگاه‌ها موجود است و به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ کمبودی از بابت کالا‌های اساسی و مصرفی مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد و تنها در مقطعی زمینه عرضه روغن نباتی به دلیل بحث قیمتی آن کم شد که اکنون این مشکل برطرف شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار