کد خبر: 920908
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
مدیر شبکه «نسیم» با حضور در روزنامه جوان عنوان کرد
بر اساس اطلاعاتی که بنده به عنوان مدیر شبکه نسیم دارم باید به مخاطبان محترم عرض کنم که موضوع گرفتن وام و پرداخت اقساط آن مربوط به چند سال قبل و پیش از تولید و ساخت برنامه پرمخاطب «دورهمی» شبکه نسیم بوده است
مصطفی شاه‌کرمی
مدیر شبکه نسیم در جریان بازدیدش از روزنامه جوان که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد از پشت پرده شبهات و اتهامات مالی به برخی از برنامه‌ها و مجریان تلویزیون که در رسانه‌ها انعکاس یافت، خبر داد.
محمد احسانی مدیر شبکه نسیم به همراه تعدادی از مسئولان این شبکه روز گذشته به منظور تبریک روز خبرنگار به روزنامه «جوان» آمد. احسانی که در عرصه‌های مختلف مدیریتی در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است از خردادماه سال گذشته مدیریت شبکه نسیم را بر عهده دارد.
او در در این دیدار به برخی حواشی و شبهات مالی مطرح شده در مورد برنامه‌هایی مثل «دورهمی» اشاره کرد.
احسانی درباره مباحث مالی و پولی که در مورد برخی از برنامه‌ها و مجریان شبکه‌های تلویزیون به خصوص مهران مدیری و برنامه دورهمی «شبکه نسیم» از سوی یک رسانه مطرح شد، گفت: به نظر بنده مدیری را بی‌دلیل زدند چراکه این فرد یک وامی را از بانک یا موسسه مالی به منظور برطرف کردن مشکلاتی که در حوزه فعالیت‌های هنری‌اش [مثل ساخت و تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی و...]ایجاد شده بود، گرفته و الان هم در حال پرداخت اقساط آن است، البته داستانی که در این زمینه شکل گرفت بسیار پیچیده‌تر از مباحثی است که به ظاهر در مورد برخی برنامه‌های صدا و سیما مثل «دورهمی» و... در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های خبری که در فضای مجازی می‌کنند، شکل گرفت. شما اگر با دقت بیشتری خط خبری این مسائل را پیگیری کنید ملاحظه خواهید کرد یکی از روزنامه‌های جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب در ردیف اولین رسانه‌هایی است که به آن پرداخت. بعد از انتشار خبر در این روزنامه، شبکه ماهواره‌ای «من و تو» اولین رسانه معاند نظام بود که این خط خبری را با رنگ و لعاب پررنگ‌تری در پی گرفت.
احسانی در ادامه تأکید کرد: وقتی مسئولان شبکه ماهواره‌ای مثل من و تو می‌بینند که یک برنامه تلویزیونی توانسته است مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار بگیرد سعی می‌کنند تا با طرح اتهامات مختلف به آن حمله کنند. در این رابطه به دلیل حساسیت بسیار بالای عموم مردم کشور و مشکلات اقتصادی که جامعه با آن دست به گریبان شده است، طرح موضوع اتهامات مالی و پولی به راحتی در ذهن و قلب افراد می‌نشیند و برایشان ایجاد سؤال و شک و شبهه می‌کند.
در واقع اینگونه اقدامات سیاه‌نمایانه با استراتژی و دکترین عملیات روانی و با اهداف پنهانی مانند پنجه انداختن به صورت برنامه‌سازان موفق تلویزیونی یا مجریانی که در جذب مخاطب توانسته‌اند موفقیت‌های قابل اعتنایی کسب کنند، طراحی و اجرا می‌شوند. اقدام مهران مدیری دزدی، اختلاس یا تعابیری مشابه این نیست ولی متأسفانه برخی رسانه‌ها با عدم‌رعایت اخلاق در مورد این مجری تلویزیون از این دست تعابیر استفاده زیادی کردند.
احسانی در ادامه این بحث تأکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که بنده به عنوان مدیر شبکه نسیم دارم باید به مخاطبان محترم عرض کنم که اولاً موضوع گرفتن وام و پرداخت اقساط آن مربوط به چند سال قبل و پیش از تولید و ساخت برنامه پرمخاطب «دورهمی» شبکه نسیم بوده است. نکته دوم اینکه گمان می‌کنم مهران مدیری با همین وام آثاری مثل «قهوه تلخ» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی ساخته است. اینجا لازم است عرض کنم که در مورد اسپانسرش اول مارکت، خود بنده با آن‌ها صحبت کرده‌ام و می‌دانم که بر اساس قرارداد تسویه کامل انجام و چک آخرین قسط آن هم صادر شده است.
شما ببینید وقتی وزیر خارجه امریکا می‌رود در جمع سلطنت‌طلب‌های نیویورک و سخنرانی می‌کند نمی‌گوید که مثلاً در ایران فساد هست یا افرادی مثل خاوری حضور دارند یا چیز‌هایی شبیه به این، بلکه می‌گوید فلان مرجع تقلید یا فلان عالم بزرگ دینی و وابستگان به آن‌ها فاسد هستند! این یعنی از ریشه زدن و ایجاد شبهات بنیادی در ذهن افراد.
احسانی با تأیید اظهارات دکتر گنجی در ادامه افزود: دشمنان ما آنقدر پیچیده بازی می‌کنند که گاهی ما در شناخت و تشخیص اولویت‌ها دچار اشتباه می‌شویم.
خبرنگار فرهنگی «جوان» در مورد عواملی که احسانی معتقد بود باعث عدم تشخیص اولویت‌ها یا سرخط اصلی خبر‌ها می‌شود، گفت: این بحث شما تا حدودی درست است، اما وقتی فلان مدیر یا مسئولی که در مورد شبهات و اتفاقات مطرح شده زیرمجموعه‌اش اطلاعات دست اول و روشنگرانه‌ای دارد باید آن اخبار را با مراعات صرفه و صلاح دستگاه متبوعش در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار بدهند. چه اینکه وقتی اصحاب رسانه به جای جریان آزاد اطلاعات با یک سیستم چند قفله روبه‌رو می‌شوند از کجا باید علت و اصل برخی شبهات و اتهامات مطرح شده در رسانه‌های خودی یا معاند را به اطلاع مخاطبان برسانند.
نکته این است که برخی مدیران و مسئولان به جای تعامل و محرم دانستن رسانه‌های مدافع اهداف انقلاب و نظام به منظور روشنگری، حمایت و در صورت لزوم دفاع از دستگاه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی، پیرامون خودشان دیوار‌های متعددی ایجاد می‌کنند. این مسئله می‌تواند یکی از دلایل قابل بحث در ایجاد و تقویت شبهات و شایعات توسط رسانه‌های معاند یا مخالف نظام علیه کشور و انقلاب باشد. نمونه چنین مدعایی همین صحبت‌های شما در مورد وام مهران مدیری و زمان دریافت و نحوه پرداخت آن است که گفتید مربوط به چند سال پیش بوده که اتفاقاً حالا هم در حال پرداخت اقساط آن می‌باشد. اگر جزئیات یک خبر در اختیار رسانه و خبرنگار قرار نگیرد، نمی‌توان از آن‌ها توقع مقابله با شبهات و شایعات پراکنده از جانب رسانه‌های زرد یا مخالف در سطح جامعه و همچنین تبیین و روشنگری داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار