کد خبر: 920916
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جای شگفتی است که یک عده پول را برای اختلاس و کارهای ناپسند اقتصادی به کار می‌گیرند ولی در مقابل خیرانی داریم که کل دارایی خود را برای مردم و جامعه صرف می‌کنند.

مجید خدابخش در چهلمین گردهمایی مشترک مدیران‌کل ستادی و اجرایی نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور که در سالن فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۸، تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است و به تبع این رویداد شاهد سمینارهای مختلف در طول سال در تبریز هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: این سال فرصتی است تا با مسائل فرهنگی استان، مخصوصاً تبریز بیشتر آشنا شد.

وی با تاکید به لزوم بازدید میهمانان از مدرسه رشدیه که اولین مدرسه است، گفت: تبریز اولین مدرسه کر و لال‌ها را دارد و دارای عمارت‌های مختلف تاریخی زیادی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در این سفر حتماً از مکان تاریخی مدرسه رشدیه بازدید کنید، یادآور شد: رشدیه در وصیت‌نامه‌اش گفته بود که من را در درب آن مدرسه دفن کنید تا دانش‌آموزان از روی قبر من بگذرند.

خدابخش با گلایه از اینکه چرا ما ساختمان‌هایی را نمی‌سازیم که قدمت کهن در آینده داشته باشند، بیان داشت: ساختمان استانداری آذربایجان‌شرقی ۶۴ ساله است ولی انگار تازه ساخته شده است، در حالیکه همان منطقه ساختمان‌هایی وجود دارد که با قدمت ۱۰ ساله، نشست کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسل بعد از انقلاب از حلال، حرام و حقوق شهروندی آگاهی کامل دارند، گفت: با این اوضاع اسناد خزانه، پروژه‌های مصالح‌بر با مشکلاتی روبه‌رو شده است و هنر می‌خواهد تا با این اوضاع و احوال پیمانکار را در زمان معین به کار گرفت که این کار را همکاران نوسازی و مدارس انجام می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید در مکان‌یابی پروژه‌ها و اتمام آن یک بازنگری انجام دهیم و اقدامات را براساس آن تنظیم کنیم.

وی با اشاره به طراحی ویلایی در شهر جدید سهند تبریز گفت: در دولت نهم به یکباره در این شهر جدید، ۳۳ هزار واحد مسکن مهر که ناهماهنگ و ناخواسته بود، اضافه شد و الان جمعیت آن به  ۱۰۰ هزار نفر رسیده که برای تأمین رفاه آنها نیاز به مدرسه، کلاس، خدمات بهداشتی و غیره است.

خدابخش بیان کرد: ساخت ۸۶ فضای آموزشی توسط خیران استان آذربایجان‌شرقی پذیرفته شده است.

وی، به خیران مردانی‌آذر در تبریز اشاره کرد و گفت: این خانواده مدارس زیاد ساخته و در حال حاضر اقدام به ساخت بیمارستان ۵۲۰ تخته برای کودکان کرده است و نیز در کنار همان بیمارستان، مهمان‌سرایی برای پدر و مادران کودکان بیمار نیز ساخته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: جای شگفتی است که یک عده پول را برای اختلاس و کارهای ناپسند اقتصادی به کار می‌گیرند ولی در مقابل خیرانی داریم که کل دارایی خود را برای مردم و جامعه صرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای ۱۰ هزار شهید بوده که ۸ هزار شهید آن مجرد و در سنین کم بودند که این دستاورد بزرگ انقلابی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر