کد خبر: 920920
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
فرمانده انتظامی مراغه با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در رفع مشکلات اجتماعی گفت: تعامل و ارتباط نزدیک پلیس با رسانه ها، زمینه ساز ایجاد بسترهای لازم در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است.

رضا اصلانی فر روز در نشست خبری نیروی انتظامی مراغه افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه واسط بین مردم و پلیس نقش مهمی در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم و شهروندان در مسائل انتظامی و امنیت شهروندی دارند.
وی با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است ادامه داد: انعکاس اخبار، فرهنگ سازی ها و نیز شفافیت های خبری موجب ایجاد احساس امنیت و ترویج نظم و انضباط اجتماعی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: رسانه ها همراه با نیروی انتظامی در برقراری و استمرار نظم و امنیت در جامعه شریک بوده و راهگشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی هستند.
اصلانی فر افزود: برگزاری نشست های خبری فرصتی مناسب برای تبادل آرا، نظرات و اندیشه های رسانه ها و زمینه ساز تعامل بیشتر برای مرتفع ساختن معضلات اجتماعی و فرهنگی است.
وی با اشاره به موفقیت های نیروی انتظامی در مبارزه با اخلالگران اقتصادی اضافه کرد: میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، رسانه ها نقش مهمی به عنوان پاتک و ضدحمله در برابر این توطئه دشمنان ایفا می کنند.
حجت الاسلام دانش افزود: صداقت، مستندگویی، امانت داری، زمان شناسی، انصاف و شجاعت از ویژگی های بارز یک رسانه و خبرنگار است.
وی اضافه کرد: سطحی نگری و کم سوادی آسیبی مهم پیش روی خبرنگاران و اصحاب رسانه است و باید در این زمینه هوشیار بود.
رئیس پلیس راهور مراغه نیز در این نشست با اشاره به رسالت فرهنگ سازی پلیس، گفت: امسال و در هفته ناجا برای هفت هزار دانش آموز نکات ترافیکی آموزش داده شده است.
سرهنگ علی صادق زاده افزود: در زمینه مبارزه با تخلفات ترافیکی نیز در 30 ماه گذشته بیش از 12 هزار موتورسیکلت متخلف در این شهرستان توقیف و با راکبان آن برخورد شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر