کد خبر: 920923
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
فرمانده نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا با اذعان به توانمندی نیروی دریایی کشورمان گفت: رزمایش دریایی هفته قبل ایران پیامی به واشنگتن بود.

جوان آنلاین: «جوزف ووتل» فرمانده نیرو‌های آمریکا در غرب آسیا گفت: رزمایش دریایی هفته گذشته ایران در خلیج فارس و نزدیک تنگه هرمز، پیامی به واشنگتن در ارتباط با بازگشت تحریم‌ها بود.

ووتل شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری در پنتاگون، اذعان کرد که ایران در جریان چنین رزمایشی با حضور حداقل ۱۰۰ فروند شناور تندرو، توانمندی‌های ناظمی خود را به رخ کشید.

به نوشته وبگاه «استارز اند استریپز» وی توضیح داد: «برای ما کاملا آشکار است که آن‌ها (ایران) قصد داشت از این رزمایش برای ارسال پیامی به ما استفاده کند. این در حالی است که ما به زمان تحریم‌ها نزدیک می‌شویم، آن‌ها نیز توانمندی‌هایی (نظامی) دارند».

او همچنین افزود که در جریان این رزمایش، هیچ برخورد ناامن یا غیرحرفه‌ای بین نیرو‌های ایرانی و کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس رخ نداد.

این مقام نظامی آمریکایی با متهم کردن ایران به اقدامات ثبات‌زدا در غرب آسیا، افزود: «ما از اتفاقات جاری در منطقه آگاه هستیم و آماده‌ایم تا از خود دفاع کنیم».

ووتل با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره قدرت ایران برای بستن تنگه هرمز، گفت: «آن‌ها این توانایی را دارند که در این تنگه مین (دریایی) بریزند، قایق‌های انفجاری مستقر کنند یا از موشک و رادار (برای بستن آن) استفاده کنند».

وی، اما اذعان کرد که نیروی دریایی ایران، توانایی نظامی وسیعی دارد که می‌تواند برای نیرو‌های آمریکایی در منطقه مشکل‌زا شود: «البته ما نیز توانمند هستیم. ما معمولا تمرینات خنثی‌سازی مین را در منطقه اجرا می‌کنیم».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار