کد خبر: 920962
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:
دولت‌های ما متاسفانه با مشاوره اشتباه ویا سلیقه ایی عمل کردن این اشتباه را تکرار می کنندکه در دوره ریاست جمهوری‌شان فنر ارزش پول را ثابت نگه می دارند و به یکباره درشرایطی این فنر را رها می کنند که جامعه با التهاب مواجه می شد و‌ اگر سالی 10 درصد و پیوسته این فنر را باز می نمودنند، شاهد این بی نظمی در اقتصاد وجهش دیوانه کننده تورم نبودیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی  استان اصفهان ضمن تبریک وتهنیت شهادت محمود صارمی شهید اهل قلم و گرامیداشت 17 مرداد و روز خبرنگار اظهار داشت: پیشنهاد ما برای حل بروکراسی ادارات این بود که در قدم اول میز مقابل میز باشد به این معنی که هر کس به یک اداره مراجعه می‌کند با شخص طرف نباشد بلکه یک میز باشد و پاسخگویی کامل همانجا صورت بگیرد.

مصطفی رناسی  با بیان اینکه  بروکراسی در کشور ما زیاد است ودر بسیاری از کشورهای همجوارمانند گرجستان  این موضوع حل شده است وارباب رجوع به راحتی کارهایش انجام می شود .

وی ابراز داشت :هر کارمند سنگی است مقابل پای سرمایه‌گذار ودر مرحله بعد با ارتباط دادن این میزها پنجره واحد شکل بگیرد، ایجاد کردن پنجره واحد به صورت ناگهانی به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: دولت‌های ما متاسفانه با مشاوره اشتباه ویا سلیقه ایی عمل کردن این اشتباه را می‌کنند که در دوره ریاست جمهوری‌شان فنر ارزش پول را ثابت نگه می دارند و به یکباره درشرایطی این فنر را رها می کرند وجامعه با التهاب مواجه می شد و‌ اگر سالی 10 درصد و پیوسته این فنر را باز می نمودنند، شاهد این بی نظمی در اقتصاد وجهش  دیوانه کننده نبودیم.

وی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت در 4 ماه گذشته تاکید کرد: اعلام دلار 4200 اقدام اشتباهی بود چون دولت می‌دانست نمی‌تواند با چنین قیمتی دلار عرضه کند و 20 میلیارد دلار از بین رفت،‌ موافق ارائه کوپن نیستیم اما در شرایطی که دو نرخ برای دلار تعیین می‌شود ناگزیر از چنین روش‌هایی استفاده می شود .

مهندس رناسی تصریح کرد : به انزوا رفتن و نابودی فعالین اقتصادی در این چند سال و بخصوص در این چند ماه که اتفاق افتاد بسیار از آنان ورشکسته و یابا کاهش تولید مواجه شدندچون قراردادهایی که بسته بودند با دلار 4200 هزار تومان بود که با این جهش دلارامکان تأمین مواد اولیه را ندارند .

وی در پاسخ به سؤال خبر نگار جوان آنلاین مبنی بر اینکه اتاق بازرگانی در حمایت از نشریات  کوتاهی می کند وخط کش ممیزی  را بر سر رسانه هایی که در هر شرایط با این اتاق تامل دارند می کوبد ، بیان داشت: اتاق بازرگانی  اصفهان سالانه حود 15 میلیارد توما ن برای اتاق شامل : هزینه میزبانی میهمانان خارجی ،سفرهای اعضای هیات مدیره به خارج ازکشورو هزینه های جاری هزینه می کند  ونزدیک به یک میلیارد  تومان نیزبرای مجله اتاق بازرگانی و بعضی از نشریات تخصیص داده است وانشالله سعی بر آن داریم در این خصوص گستره تامل با نشریات را بیشتر کنیم

در ادامه این نشست محسن پورسینا خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص رسانه‌داری اتاق بیان داشت : اگر هر ارگان به وظیفه خودش بپردازد، مشکلات ما بسیار کاهش پیدا می کند  وبرای نمونه اگثرارگان‌ها خودشان مهمانسرا دارند،‌ واین باعث سیر نزولی هتلداری وعدم تویت راندمان آنان می شود و در مورد رسانه هم معتقدم کارها فنی را باید به رسانه‌ها سپرد و اتاق راسا  در این حوزه ورود پیدا نکند.

در ادامه این نشست قاسمعلی جباری عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: وقتی نتوانیم تعادل میان عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم، قاچاق به وجود می‌آید و شکل‌گیری قاچاق هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند؛ اتفاق خوبی که رخ داد در سخنان رئیس‌جمهور، دیگر داشتن ارز و داد و ستد آن قاچاق و جرم نیست.

وی افزود: موضوع  دو نرخی شدن دلار نگران کننده بود در خصوص قیمت اول و دوم دلار به نفع  تولید کنندگان ومحرومان نیست و این موضوع بابی است برای فساد و رانت، اگر می‌خواهیم به دارو و قشر ضعیف کمک کنیم راهش این نیست.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت : برخورد مسؤولان اقتصادی فعالین سرمایه گذاررابا قوانین  دست وپا گیر از استان فراری می دهد  و به همین دلیل بیکاری استان از میانگین کشوری بیشتر است.

جباری در خصوص ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری طرحی داشته باشد می‌تواند با مراجعه به اتاق بازرگانی یا استانداری طی یک هفته مجوزهای لازم را بگیرد.

امیر کشانی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در ادامه با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات را داشته باشد،‌ مگر آن که قانون منعی قرار داده باشد.

وی افزود: انتظار ما شفافیت حساب مسؤولان است، اگر وظیفه ما پرداخت مالیات است این حق هم وجود دارد که بدانیم این مالیات کجا هزینه می‌شود؛ اگر شخصی وارد عرصه سیاست شد باید فرزندانش از ورود منع شوند.

کشانی تصریح کرد: این پذیرفته نیست که پرچم آمریکا را آتش بزنند‌ اما فرزندانشان در آن جا درس می‌خوانند؛ تحصیل در خارج از کشور جرم نیست اما پدری که توانایی تربیت خانواده‌اش را در کشور خودمان ندارد صلاحیت گرفتن مسؤولیت در هیچ بخشی را ندارد.

.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار