کد خبر: 920966
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مدیر فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان :
کتابخانه تخصصی رسانه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مجتمع مطبوعاتی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،افتتاح کتابخانه مخصوص اهالی رسانه اصفهان از مدت‌ها پیش در ذهن مدیران پیشین و فعلی فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مجتمع مطبوعاتی اصفهان بود که همزمان با روز خبرنگار به ثمر نشست.

آیین گشایش کتابخانه تخصصی رسانه با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد عیدی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد زندآور رییس خانه مطبوعات استان اصفهان و عضو شورای شهر، تنی چند از اعضای شورای شهر و جمعی از خبرنگاران و عکاسان اصفهانی برگزار شد.

فاطمه شفیعی مدیر فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح کتابخانه تحصصی رسانه در مورد خصوصیات این مرکز اظهار داشت: این کتابخانه شامل 1300 کتاب تخصصی در حوزه رسانه است که همه آنها منابع معتبر و بزرگ این حوزه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، انتشارات همشهری، انتشارات ثانیه و ... در این کتابخانه افزود: رسانه‌های اصفهان پیش از این کتابخانه تخصصی نداشتند و نیاز مبرم پژوهشگران این حوزه و روزنامه‌نگاران باعث شد چنین کتابخانه‌ای را افتتاح کنیم.

مدیر فرهنگسرای رسانه ادامه داد: آرشیو پرباری از روزنامه‌های قدیمی و آرشیو کاملی از روزنامه‌های محلی استان در کتابخانه تخصصی رسانه گنجانده شده که می‌تواند منبع بسیار خوبی برای اهالی رسانه و به خصوص پژوهشگران این حوزه باشد.

شفیعی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی رسانه به پاتوق رسانه‌های اصفهان تبدیل خواهد شد، گفت: یک روز در هفته در این کتابخانه پاتوق رسانه‌ای خواهیم داشت و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اصفهانی می‌توانند به دور از استرس و فشارکاری محیط تحریریه‌ها، در مکانی مناسب در مورد اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها بحث و تبادل نظر کرده و آنها را نقد و بررسی کنند که این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استان کمک زیادی کند.

وی در مورد شیوه عضویت اهالی رسانه استان اصفهان در کتابخانه تخصصی رسانه بیان داشت: خبرنگاران و عکاسان اصفهان با مراجعه به سایت کتابخانه‌ها و یا مراجعه حضوری به کتابخانه تخصصی رسانه فرم مربوط به عضویت را پر می‌کنند و پس از عضویت، می‌توانند از سایر کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری اصفهان نیز استفاده کنند.

مدیر فرهنگسرای رسانه تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار مجتمع مطبوعاتی اصفهان اتاقی به کتابخانه اختصاص یافته بود، اما این اتاق اخیراً و از حدود یک ماه پیش تجهیز، سیستم امانت کتاب راه‌اندازی و کتاب‌های موجود کدگذاری شد و افتتاح کتابخانه تخصصی رسانه با همکاری و تلاش رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، معاون فرهنگی هنری و همچنین رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه این سازمان به ثمر نشست.

شفیعی به قول معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارسال آخرین کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای کتابخانه تخصصی رسانه اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی 100 عنوان کتاب جدید برای این کتابخانه ارسال شود که معتبرترین منابع در حوزه رسانه هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر