کد خبر: 921062
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره آمار جابجایی اتوبوس از پایانه‌های مرزی تأکید کرد: بیشترین تردد از پایانه مرزی بازرگان با 12 هزار و 622 ورودی انجام شده است.

ارسلان شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سربازان عرصه‌های متفاوت جامعه هستند که با رعایت اصل برای پیشبرد اهداف ارگان و نهادها کمک به سزایی می‌کنند که جای دارد در همه حال از این قشر قدردانی را بجای آورد.

وی با بیان این که از 23 پایانه کشوری 5 مورد و 23 درصد آن در آذربایجان غربی قرار دارد تصریح کرد: استان رتبه 10 و 11 معابر برون شهری را دارد و 8 هزار کیلومتر از 12 هزار کیلومتر راه ر‌وستایی است که 50 درصد آن آسفالت شده که 40 درصد از این 4 هزار کیلومتر نیازمند روکش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در بحث راهداری و حمل و نقل سه شعار را مورد نظر خود قرار داده‌ایم به گونه‌ای که نگهداری و ایمن سازی راه‌ها، حمل و نقل سریع، ایمن و راحت همراه با رفاه و پایانه‌های مرزی با تسریع و تهسیل سه شعار اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی است.

وی افزود: استان در بحث بزرگراه‌ها بیش از 300 کیلومتر را در اختیار داریم و بقیه راه‌ها اصلی و فرعی هستند و از آزادراه‌های در حال تکمیل می‌توان به آزادراه‌ها ارومیه به تبریز اشاره کرد.

شکری یادآور شد: تعداد رانندگان باری تا پایان تیرماه 97 تعداد 24 هزار و 564 نفر است که با رشد 4.2 درصدی روبرو بوده و 5 درصد کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان این که 2 میلیون مسافر جابجا شده در چهار ماهه نخست سال 97 افزود: 118 شرکت، شعبات و موسسات مسافربری در استان فعالیت می‌کنند که تعداد رانندگان فعال مسافربری 4 هزار و 328 نفر است.

وی با اشاره به آمار ثبت شده اظهار داشت: تعداد پایانه‌های مرزی و رسمی فعال استان 5 مورد است و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا 30 مورد و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی مسافر 8 شرکت و 12 شعبه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی استان بر حسب تناژ در پایانه مرزی بازرگان بیش از یک میلیون تن، در مرز تمرچین بیش از 30 هزار تن، در پایانه مرزی سرو بیش از 51 هزار تن ثبت شده است.

وی با اشاره آمار جابجایی اتوبوس از پایانه‌های مرزی تأکید کرد: بیشترین تردد از پایانه مرزی بازرگان با 12 هزار و 622 ورودی انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر