کد خبر: 921119
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان:
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از عضویت 38 هزار و 432 نفر در 20 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: ۴۰ نوع فعالیت در ۲۰ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سهیلا شیخی در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه مجهزترین و پیشرفته‌ترین کانون زبان کشور همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: جذب مربیان این کانون به صورت کشوری خواهد بود و زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و فارسی در این کانون آموزش داده می‌شود.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرکز زبان استاندر ساختمان چهار طبقه احداث می‌شود که یک طبقه آن مجتمع فرهنگی و هنری و سه طبقه دیگر کانون زبان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه جامعه هدف کانون کودکان ۷ تا ۱۸ سال است، خاطرنشان کرد: «تمرین مهارت زندگی» شعار امسال برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و متولیان فرهنگی باید چگونه در جامعه زندگی کردن را به کودکان و نوجوانان اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته شیخی‌، در کانون پرورشی فکری کودکان ۴۰ نوع فعالیت در ۲۰ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی به جامعه هدف ارائه می‌شود و تدوین و اجرای برنامه‌ها براساس نیاز مخاطبین از اولویت‌های کانون است.

وی تصریح کرد: 38 هزار و 432 نفر در 20 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زیر پوشش آموزش‌ قرار دارند.

وی با بیان اینکه  32 هزار و 824 نفر از اعضای کانون عضو مراکز ثابت و 5  هزار و 608 نفر عضو مراکز سیار روستایی هستند، گفت: فعالیت‌های کانون در  سه محور فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزایش تعداد کتابخانه‌های روستایی را ضروری دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی یک کتابخانه سیار روستایی در استان  به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

شیخی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار بیشتر در شهرهای مرزی مریوان، بانه و سقز ایجاد شده است، عنوان کرد: امسال در قروه نیز کتابخانه سیار راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقت فراغت کانون برای کودکان و نوجوانان گفت: این  برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله هنری، فرهنگی، نمایش‌های عروسکی و کتاب از 11 مردادماه جاری آغاز شده و تا 22 شهریورماه ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر