کد خبر: 921310
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت : بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی سریع تر عمل کنند تا رتبه این استان در کشور بهبود یابد.

اسماعیل غنیان افزود : سهمیه استان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال 96 و 97 به میزان 212 میلیارد ریال تعیین شد که تاکنون از سوی بانک ها 70 میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.
وی با اشاره به این که سهم سال 97 سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی 112 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد : از سهم سال 96 در استان 43 میلیارد و 650 میلیون ریال پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که از مجموع متقاضیان طرح های مشاغل خانگی 2 هزار و 790 طرح به ارزش 171 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شد، اضافه کرد : از این میزان 70 میلیارد و 730 میلیون ریال به یکهزار و 289 طرح تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.
وی تاکید کرد : با توجه به این که بر اساس دستور کشوری، فرصت تعیین تکلیف طرح های مشاغل خانگی در بانک های عامل یک ماه است، بانک های استان باید در تعیین تکلیف این طرح ها سرعت بیشتری داشته باشند و اگر طرحی نیاز به اصلاح دارد، روند بازنگری باید با سرعت بیشتری طی شود.
غنیان طرح های معرفی شده به پست بانک در مشاغل خانگی را 94 میلیارد ریال ذکر کرد که تاکنون 14 میلیارد آن پرداخت شد و طرح های معرفی شده به بانک رفاه را 43 میلیارد ریال اعلام کرد که 13 میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان تصریح کرد : به بانک ملی استان 211 طرح معرفی شده که 20 میلیارد ریال پرداخت شد، به بانک تجارت 10 میلیارد ریال طرح معرفی شده که 390 میلیارد ریال پرداخت شده و به بانک ملت 10 میلیارد ریال طرح معرفی شده است.
وی تاکید کرد : تعداد طرح های معرفی شده برای مشاغل خانگی به بانک ها از سوی دستگاه های اجرایی استان سمنان مطلوب است ولی روند پرداخت در بانک ها نیاز به سرعت بیشتری دارد تا رتبه استان در کشور بهبود یابد.
غنیان با اشاره به دیگر طرح دولت تدبیر و امید برای اشتغال آفرینی در قالب مشاغل روستایی، ادامه داد: 834 میلیارد ریال طرح مصوب در این بخش به بانک های استان معرفی شده است که 630 میلیارد ریال به عقد قرارداد منجر شده و به میزان 420 میلیارد ریال به طرح ها در این حوزه تسهیلات پرداخت شده است.
نرخ بیکاری در سمنان 7.1 درصد و پس از استان مرکزی رتبه دوم کشور در کمترین میزان بیکاری است.
با وجود داشتن بیشترین جمعیت دانشجویی به نسبت جمعیت، مشکل اصلی استان سمنان در اشتغالزایی، اشتغال آفرینی برای دانش آموختگان است.
حدود 22 درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان را جوانان تشکیل می دهند و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 9 است.
این استان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار