کد خبر: 921331
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز خبر داد
مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت : در چهار ماه نخست سال جاری 912 مورد عمل جراحی مغز در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز انجام یافته است.

سیامک کاشفی‌مهر  اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تا آخر تیرماه به طور متوسط ماهانه 200 مورد عمل جراحی مغز با بهره‌گیری از مجرب‌ترین جراحان حاضر در جامعه پزشکی کشور انجام شده است.

وی افزود: با وجود کمبودهایی که به علت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر کشور حاکم است، تمام اعمال جراحی در مرکز آموزشی درمانی امام (ع) تبریز بدون وقفه در حال انجام بوده و امیدواریم با تدابیر اتخاذی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مراکز درمانی اعلام شده بتوانیم از بحران‌های به وجود آمده به راحتی عبور کنیم.

مدیر مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز در خصوص تجهیزات مورد استفاده در اتاق‌های عمل این مرکز افزود: با توجه به اینکه علم روز و به‌خصوص علم طب و نیز تجهیزات پزشکی روز به روز در حال تکامل و پیشرفت است از این رو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز سعی در به روزرسانی و تجهیز مراکز درمانی داشته و این مرکز نیز به تبعیت از این سیاست وزارتخانه در تجهیز و استفاده از علوم روز اهتمام دارد.

کاشفی‌مهر با تاکید بر اهمیت اعمال جراحی مغز گفت: فی‌الواقع مغز به عنوان فرمانده بدن در سر انسان اهمیت زیادی دارد، از این رو تمام اعمال من جمله عمل جراحی مغز نیز با رعایت اصول و قواعد علمی و با استفاده از مدرن ترین شیوه های جراحی در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اعمال جراحی مغز شامل انواع تومورهای مغزی، تروما مغزی، ناهنجاری‌های عروقی، اختلالات مادرزادی بوده که با تشخیص پزشک معالج جراح متخصص پس از انجام اقدامات پیش از عمل اقدام به جراحی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر