کد خبر: 921381
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: درخت چنار پیربابای روستای اونار مشگین‌شهر و مناظر طبیعی قیزیل قایل دودکش‌های جن شهرستان کوثر به ثبت ملی رسید.

نادر فلاحی اظهار داشت: درخت چنار پیربابای روستای اونار مشگین‌شهر و مناظر طبیعی قیزیل قایل دودکش‌های جن شهرستان کوثر ثبت ملی شد و درخت چنار روستای نمونه گردشگری اونار یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است.

وی با بیان اینکه این درخت 325 سال قدمت دارد، تصریح کرد: ارتفاع این درخت 18 متر و قطر آن دو متر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  تصریح کرد: با توجه به قدمت تاریخی درخت چنار و تقدس آن در باور ساکنان منطقه ثبت ملی مطرح شده بود که با تلاش کارشناسان اداره کل از ثبت ملی این اثر دفاع شد.

فلاحی بیان کرد:  با تلاش کارشناسان مناظر طبیعی قیزیل قایل دودکشهای جن در بخش فیروزآباد شهرستان کوثر به ثبت رسید. وی با تاکید به اینکه این نامگذاری به دلیل خاک سرخ این منطقه است، افزود: این منطقه در محدوده تونل اول جاده سرچم قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: این منطقه مربوط به دوره نئوژن زمین شناسی بوده و قابل مقایسه با دودکش های جن استان زنجان است و این اثر طبیعی در 16 هکتار به لحاظ ژئوسایت اهمیت ویژه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر