کد خبر: 921410
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
زیاد بخوریم یا خوب بخوریم؟
یکی از ساده‌ترین چیز‌هایی که هر روز با آن سر و کار داریم، خوراک و هواست. چیز‌هایی که اگر نباشند حیات ما هم به خطر می‌افتد.
خاتون تهرانی
شما از کدام دسته هستید؟ کسانی که به کیفیت اهمیت می‌دهند یا کسانی که کمیت برای‌شان مهم‌تر است؟ اینکه چقدر خوراکی میل می‌کنید برای‌تان مهم‌تر است و یا اینکه چه می‌خورید؟ اگر ناگزیر به انتخاب بین ارزان‌تر، ولی بیشتر و گران‌تر، ولی کمتر باشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ دلتان می‌خواهد بهترین را داشته باشید و یا بیشترین را؟ بگذریم از اینکه هر کس دلش می‌خواهد بهترین و بیشترین را با هم داشته باشد، ولی خیلی وقت‌ها ما ناچاریم از بین این دو، یکی را انتخاب کنیم. برای همین لازم است فکر کنیم که کیفیت در زندگی چقدر مهم است؟ اصلاً مهم هست یا نه؟ و اینکه جایش در زندگی ما خالی هست یا نه؟
یکی از ساده‌ترین چیز‌هایی که هر روز با آن سر و کار داریم، خوراک و هواست. چیز‌هایی که اگر نباشند حیات ما هم به خطر می‌افتد. اینکه چه می‌خوریم و چه استشمام می‌کنیم، به راستی تا چه اندازه برای‌مان مهم است؟ ممکن است خیلی از ما به دلیل زندگی در شهر‌ها نتوانیم هوای پاکی را که برای ریه‌های‌مان ضرری نداشته باشد تنفس کنیم، اما خوراک‌مان چطور؟ حوا‌س‌مان به خوراک‌مان هست؟ این روز‌ها در بسیاری از شهر‌های کشورمان مراکزی به روی مشتری‌ها گشوده شده‌اند که کارشان تهیه خوراک روزانه مردم به صورت آماده است. بسیاری از این تهیه‌کنندگان خوراک، ارزانی و زیادی مقدار خوراک را مدنظر قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید به راحتی یک وعده غذای خورشتی گرم و حجیم و خوشمزه را بدون اینکه زحمتی برای پختن آن کشیده باشید، با ۷ هزار تومان از آن‌ها دریافت کنید. حتی نیازی به مراجعه حضوری به بسیاری از آن‌ها هم نیست، چون بیشتر آن‌ها با پیک موتوری خوراک را به صورت رایگان به محل کار یا زندگی ما می‌فرستند، ولی پرسش اینجاست آیا این خوراک به راستی همان خوراکی است که ما به عنوان یک انسان باید به معده و دستگاه گوارش خود وارد کنیم؟ بگذریم از برخی از این مراکز که رعایت کیفیت و کمیت را با یکدیگر دارند، ولی آیا به طور کلی کیفیت در خوراک تهیه شده توسط آن‌ها به درستی رعایت می‌شود؟ خیلی از ما شاید به خاطر ارزانی و پرحجم بودن این غذا‌ها خیلی وقت‌ها مشتری پر و پا قرص‌شان هم باشیم، ولی آیا در این صورت به کیفیت هم حواس‌مان هست؟
آیا به عواقبی که این بی‌توجهی به کیفیت، بر تندرستی و در نتیجه زندگی و حتی عمر ما خواهد گذاشت، توجه می‌کنیم؟ از قدیم گفته‌اند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. هر ارزانی شاید در ظاهر راحت‌الوصول و دست‌یافتنی به نظر برسد، ولی ممکن است تاوان سنگینی به دنبال داشته باشد. اگر تفکر ما درباره مسائل مختلف زندگی درست و خردمندانه باشد، قطعاً کیفیت برای‌مان مهم می‌شود، مگر در مواقعی خاص و استثنایی و در تنگنا‌هایی خاص که درنظر گرفتن آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. کسی که هنگام خوردن خوراکی به عواقب آن فکر کند، سراغ هر خوراکی نمی‌رود و هر خوردنی را وارد معده‌اش نمی‌کند، چون این شخص به کیفیت تندرستی‌اش واقف است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار