کد خبر: 921523
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
خشک‌سالی اخیر در استان اصفهان خسارت زیادی به بار آورده است و بسیاری از زکات دهندگان سال‌های قبل اکنون زکات گیرنده شده‌اند و این کار در عرصه خیر و احسان را دشوار ساخته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خدمت به محرومان کاری بزرگ و نیازمند توفیق الهی است، گفت: امام راحل سنگ بنای کمیته امداد را بر اساس توجه ویژه به نیازمندان و به‌منظور کمک مستمر، اساسی و غیر مقطعی به آن‌ها بنا نهاد و حفظ و حراست از این ساختار مبارک وظیفه بزرگی است که در جامعه اسلامی بر عهده همه ما نهاده شده است.

 سالک با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی مؤثر در جامعه امروزی گفت: کمیته امداد اصفهان خدمات زیادی به نیازمندان ارائه می‌کند که اگر زحمات این نهاد به‌خوبی برای مردم و خیران توضیح داده شود، تمایل و رغبت آن‌ها برای کمک به این نهاد بسیار بیشتر ازآنچه هست خواهد شد.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه خشک‌سالی اخیر خسارت زیادی در استان اصفهان به بار آورده است، گفت: بسیاری از زکات دهندگان سال‌های قبل اکنون زکات گیرنده شده‌اند و این کار در عرصه خیر و احسان را دشوار ساخته است.

    وی با اشاره به خدمات کمیته امداد اصفهان برای اشتغال مددجویان گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد درزمینهٔ کشاورزی باید با توجه به اقلیم خشک استان به سمت کشت‌های با نیاز آبی کم هدایت شود؛ تا درآمد نیازمندان کشاورز، آسیبی از کم‌آبی نبیند.

    سالک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وام‌های پرداختی توسط کمیته امداد اصفهان به نیازمندان، گفت: این مبالغ هرچند اندک هستند؛ اما گره‌های زیادی از کار نیازمندان باز می‌کنند و همچنین عزت‌نفس و آبروی آن‌ها را نیز به خطر نمی‌اندازند.

 نماینده مردم اصفهان بابیان اینکه این استان سابقه دیرینه‌ای درزمینهٔ صنایع‌دستی دارد، گفت: همکاری کمیته امداد و سایر نهادها می‌تواند منجر به رونق هر چه بیشتر این تولیدات و افزایش شغل و رونق اقتصادی در استان اصفهان شود.

 محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در این دیدار با اشاره به وضعیت جامعه تحت حمایت این نهاد، گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار خانوار به شکل ماهیانه از مستمری و کمک‌هزینه معیشت بهره‌مند هستند.

متین پور با اشاره به هزینه ۳۸۴ میلیارد تومانی این نهاد در سال ۹۶ برای حمایت از نیازمندان اصفهانی، گفت: کمک به معیشت، بهداشت و درمان، وام قرض‌الحسنه کارگشایی و اشتغال، زیارت و امور فرهنگی، مسکن، تحصیل، جهیزیه و ازدواج از مهم‌ترین خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اعلام اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از خدمات ارائه‌شده توسط کمیته امداد اصفهان به نیازمندان از محل مشارکت مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: صدقه، کمک‌های مبتنی بر نیاز و پرداخت‌های حامیان ایتام و فرزندان محسنین بیشترین سهم از مشارکت مردم اصفهان را به خود اختصاص می‌دهند.

 متین پور مبارزه نظام‌مند با فقر را مستلزم توجه اساسی به ریشه‌های آن در سطح نخبگان کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان محل تجمع اراده مردم می‌تواند با ارائه طرح‌ها و حمایت از لوایح حمایتی، کمک به نیازمندان را از سطح کمک صرف به معیشت به سطح توانمندی و خودکفایی آن‌ها ارتقا بخشد.

 وی بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در چند سال گذشته است، گفت: مجلس شورای اسلامی همواره در تخصیص بودجه برای اشتغال نیازمندان بیشترین همکاری را انجام داده است و نمایندگان مردم انقلابی اصفهان نیز همواره از این نهاد حمایت کرده و می‌کنند.

 

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر