به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مهندس هاشم امینی با بیان اینکه خبرنگاران با اعمال تکنیک و ظرافت خبری می توانند پل ارتباطی میان مردم و مسئوالان باشند خاطرنشان ساخت:خبرنگاران با رسالتی که برعهده دارند می توانند با شفاف سازی رویدادها بستر رشد وتوسعه کشور را در تمام زمینه ها مهیا سازند.
وی به نقش اصحاب رسانه در سازگاری مردم با کم آبی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون فعالان عرصه اطلاع رسانی با توجه به حلقه ارتباطی که بین مردم و مسئوالان هستند باید در کنار مسئوالان صنعت آب و فاضلاب مردم را ترغیب به سازگاری با کم آبی نمایند.
مهندس امینی با اینکه در تابستان سال جاری هنگام پیک مصرف آب، اصحاب رسانه تعامل و همکاری بسزایی در سازگاری مردم با بحران کم آبی در اصفهان داشتند اظهار داشت: درتابستان سال جاری که شرکت آبفا استان اصفهان با چالش کم آبی مواجه شد اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی به جهت سازگاری با کم آبی نهایت همکاری را با شرکت آبفا استان اصفهان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به غلبه بر بحران کم آبی در فصل تابستان اظهارداشت:خوشبختانه توانستیم در فصل تابستان با همدلی ،همکاری و هماهنگی مردم و مسئوالان برچالش کم آبی در استان غلبه کنیم بدون اینکه شاهد هیچ گونه تنش اجتماعی در حوزه آب شرب بوده باشیم.
وی در فصل تابستان همکاری فعالان رسانه ملی و مطبوعات را در سازگاری با کم آبی را مثال زدنی برشمرد و عنوان کرد: فعالان در رسانه ملی ، مطبوعات و خبرگزاری ها در فصل تابستان در کنار فعالان صنعت آبفا با همکاری یکدیگر مردم را ترغیب به مصرف بهینه آب نمودند .بگونه ایی که می توان گفت این امر وظیفه اخلاقی خود قلمداد می کردند.
این مقام مسئول به کاهش مصرف آب در سه ماهه اول نخست سال جاری اشاره کرد و تصریح نمود: در سه ماهه نخست اول سال جاری در استان اصفهان مصرف آب حدود 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت این درحالیست که حدود 20 درصد تولید آب در اصفهان کمتر شده است ،قطعا یکی از دلایل کاهش مصرف آب در نیمه اول سال فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است که از سوی رسانه در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس امینی افزود:مسئولان امر در شرکت آبفا استان اصفهان اعتقاد به شفاف سازی در حوزه کاری خود دارند و بدون پرده با مردم و به صورت شفاف در زمینه فعالیت خود پاسخگوی مطالبات به حق مردم هستند.