کد خبر: 921571
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: بدون مشارکت و حضور رسانه‌ها توسعه بی‌معناست که ضروری است از ظرفیت رسانه‌ها بیش از این در رشد و تعالی جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در یک سال گذشته رسانه‌ها سعی کردند با تمام توان خود در کنار شورا و شهرداری موفقیت‌ها و حتی نقاط ضعف و قوت این مجموعه را منعکس کنند که نقد سازنده رسانه‌ها راهگشا در مسیر حل مشکلات و کاستی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بدون آزادی بیان اندیشه و قلم و همراهی خبرنگاران توسعه در زمینه‌های مختلف بی‌معناست، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با رصد تمامی اوضاع با نگاه تیزبین و چشم بینا تلاش می‌کنند تا واقعیت‌ها را به گوش و دید مسئولان برسانند تا کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از مدیریت شهری و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و ... به فرجام برسد.

شهردار اردبیل توسعه منهای آزادی بیان، قلم و اندیشه را بی‌معنا و فاقد غنا و محتوا خواند و اضافه کرد: ما در کنار فعالیت خوب رسانه‌ها و نقد منصفانه آنها می‌توانیم امیدوار به توسعه پایدار باشیم.

لطف‌اللهیان به لایحه ارائه تخفیف به خدمات شهرداری برای درآمدزایی و همچنین رضایتمندی مردم اشاره و تصریح کرد: ما در دو مناسبت دهه فجر و هفته دولت این تخفیف‌ها را اعمال می‌کنیم ولی امسال پیشنهاد شده تا در عوارض آتش‌نشانی، فضای سبز و همچنین حفاری اعمال تخفیف کنیم که ما معتقدیم در این زمینه باید با دقت نظر و احتیاط بیشتر تصمیم‌گیری شود.

وی خواستار حذف تخفیف برای حوزه عوارض آتش‌نشانی، فضای سبز و حفاری شد و بیان کرد: با توجه به تغییرات قیمتی در خرید مصالح و قیر امیدواریم این تخفیفات در هر سه حوزه یاد شده اعمال نشود.

شهردار اردبیل به تکمیل پروژه بهسازی کوچه شمس سرچشمه اردبیل به عنوان یک کوچه پرتردد اشاره کرد و افزود: ما در این کوچه اغتشاشات بصری به ویژه اصلاح تابلوهای پزشکان را انجام دادیم و با کف‌سازی و پازل‌گذاری سعی کردیم تا رفت و آمد مردم در این حوزه تسریع شود.

لطف‌اللهیان در مورد کسر 150 میلیون تومان از بودجه بهسازی فرهنگسرای سوم خرداد برای تکمیل پروژه بهسازی کوچه شمس اردبیل اظهار کرد: با توجه به عملیات بازسازی  مقاوم‌سازی فرهنگسرای سوم خرداد که طراحی آن انجام شده به دلیل تاخیر در اجرای این پروژه بخشی از منابع آن را به بهسازی کوچه شمس اختصاص دادیم ولی در متمم بودجه نسبت به ترمیم این شرایط اقدام خواهیم کرد.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا در سال آینده عملیات بهسازی و مقاوم‌سازی فرهنگسرای سوم خرداد را انجام دهیم تا از تخریب آن جلوگیری شده و زمینه بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم آید.

لطف‌اللهیان از افتتاح فرهنگسرای پارک بنی هاشم اردبیل در گرامیداشت هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: تمام هزینه‌های ما در حوزه فرهنگی و عمرانی شفاف و قابل رویت توسط مردم است و ما هیچ ابهامی در این زمینه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ما به صورت 6 ماهه گزارشی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اعتبار هزینه‌ شده را به شورای شهر اعلام کنیم که بدون ابهام در نیمه اول سال این گزارش را به شکل کامل و شفاف به شورای شهر ارائه خواهیم کرد و در بازدید اخیر شورای شهر از پروژه‌های عمرانی این شرایط کاملا مشهود و روشن بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر