کد خبر: 921603
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به روند افزایشی صادرات در استان، گفت: بخشی از تولیدات استان از گمرک دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
جهانگیر شاهمرادی افزود: در برخی موارد صادرات واحد‌های صنعتی این استان از طریق اداره‌های گمرک دیگر استان‌های کشور انجام می‌شود، اما مهم این است که در بازار هدف صادرات ما کشور‌های زیادی از جمله اروپایی‌ها هم سهم خوبی دارند.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های همسایه ایران بخش مهمی از بازار فروش تولیدات واحد‌های صنعتی البرز را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: در برخی صنایع مانند دارو، صادرات زیادی به کشور‌هایی ازجمله ترکیه و روسیه از این استان انجام‌شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: تولیدات صنایع آرایشی و بهداشتی واحد‌های صنعتی استان البرز هم به کشور‌های زیادی صادر می‌شود و در مورد مشتقات نفتی تولید این استان، صادرات به کشور‌های آفریقایی هم تعریف شده است.
شاهمرادی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده انواع شکلات یا واحد‌های تولید مواد پلاستیکی هم سهم بالایی در صادرات این استان دارند، افزود: روند صادرات در استان البرز افزایشی است و، چون در شرایط کنونی اختلاف نرخ ارز ایجاد شده است، صادر کردن برخی تولیدات این استان از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تأکید کرد: هر چند در شرایط اقتصادی کنونی کشورمان و به دلیل وجود تحریم‌ها، برای تأمین مواد اولیه واحد‌های صنعتی البرز با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در کل صادرات این استان نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار