کد خبر: 921687
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
قدرشناسی متقابل افشین علاء از بسیج اساتید
فرزین ماندگار
افشین علاء با انتشار نامه تشکرآمیزی به سازمان بسیج اساتید، نسبت به تقدیر این سازمان از شعر و مواضع انقلابی او واکنش نشان داد و نوشت: به نظر من خطراتی که از درون پیکره درخت سایه‌گستر انقلاب اسلامی، قامت استوار و ریشه‌های عمیق آن را تهدید می‌کند، به مراتب از قداره‌کشی‌ها و رجزخوانی‌های دشمنان خارجی که، چون باد‌های مسموم، به برگ و بار آن آسیب می‌رسانند، جدی‌تر و ویران‌کننده‌تر است.
افشین علاء در این نامه با تقدیر از اساتید دانشگاه‌های کشور به خاطر تقدیر از اتخاذ مواضع انقلابی در شعری که علاء در پاسخ به خوانندگان خارج‌نشین پروژه ضدایرانی «چهل سال» انقلاب گفته بود، اعلام کرد در خصوص خطراتی که از جانب قدرت‌های بیگانه، نظام و میهن را تهدید می‌کند، با اساتید کشور همصدا و همدل است و به لزوم هوشیاری و ایستادگی توأمان، اعتقاد راسخ دارد. در نامه افشین علاء به سازمان بسیج اساتید آمده است: بدیهی است آنچه من می‌گویم و می‌نویسم، در مقایسه با عظمت حماسه شهیدان، جانبازان و ایثارگران این آب و خاک، ارزش چندانی ندارد، اما لطف و ابراز محبت عزیزانی، چون شما به آن اعتبار و بها می‌بخشد. خوشبختانه ما و شما در خصوص خطراتی که از جانب قدرت‌های بیگانه، نظام و میهن‌مان را تهدید می‌کند، همدل و همصداییم و به لزوم هوشیاری و ایستادگی توأمان، اعتقاد راسخ داریم. اما قطعا شما بهتر از من می‌دانید که آفات و خطراتی از درون نیز کشور، ملت و نظام برخاسته از نهضت اسلامی ۵۷ را تهدید می‌کند که متأسفانه سال‌هاست در شناخت ماهیت و مصادیق این آفات و خطرات، بین نیرو‌های وفادار به انقلاب اسلامی اختلاف نظر‌هایی به وجود آمده است. این در حالی است که دشمنان خارجی، در ضدیت و مقابله با شاکله نظام اسلامی و همه وفاداران به انقلاب، اتحادی شوم و اتفاق نظر نامبارکی دارند.
این شاعر کشورمان می‌افزاید: حال که باب گفت‌وگو بین بنده و شما استادان گرامی باز شده است، اعلام آمادگی می‌کنم که در خصوص این آفات و خطرات داخلی نیز به گفت‌وگو بنشینیم و راه‌های برون‌رفت از بحران‌های ناشی از آن را برشماریم چراکه به نظر من خطراتی که از درون پیکره درخت سایه‌گستر انقلاب اسلامی، قامت استوار و ریشه‌های عمیق آن را تهدید می‌کند، به مراتب از قداره‌کشی‌ها و رجزخوانی‌های دشمنان خارجی که، چون باد‌های مسموم، به برگ و بار آن آسیب می‌رسانند، جدی‌تر و ویران‌کننده‌تر است. بنده آماده‌ام در هر فرصت و مکانی که شما اساتید محترم تعیین کنید، به عنوان شاگردی کوچک مطالبی را به عرض برسانم و ضمنا از رهنمود‌های ارزشمند شما نیز بهره‌مند شوم. امید است با همفکری بیشتر و صمیمانه‌تر اشخاص و جریان‌های وفادار به انقلاب، در پیمودن راه پر فراز و نشیبی که پیش رو داریم، هماهنگ‌تر و موفق‌تر عمل کنیم و به فضل الهی همان گونه که شما آرزو کردید، امانت مقدس انقلاب اسلامی را سالم و پاکیزه، به دست منجی عالم و صاحب عصر برسانیم. یادآور می‌شود: سازمان بسیج اساتید با انتشار نامه‌ای در تاریخ ۱۷ مرداد از مواضع این شاعر در قبال خوانندگان پروژه ضدایرانی «چهل سال» تقدیر کرده بود. در متن نامه این سازمان آمده: حضور شاعر متعهدِ انقلاب مردمی ایران، استاد ارجمند جناب آقای افشین علا، باسلام و احترام. پاسخ هنرمندانه جنابعالی به پروژه ضدّایرانی خوانندگان «چهل سال» موجی از شور و تولید عواطف در بین استادان وطن‌خواه و اسلام گرا در دانشگاه‌های کشور را برانگیخت. نظر به اینکه جمع کثیری از استادان و دانشگاهیان کشور خواستار تقدیر از آن شاعر فرزانه انقلاب و ارسال پیام محبت‌آمیز خود به شما شاعر برجسته ایران شدند، به این وسیله و به نمایندگی از استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور از جنابعالی که با سرودن اشعاری وزین، مستدل و مبتنی بر شواهد غیرقابل انکار تاریخی، پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به خیال‌پردازانی که خفقان و تاریکی سال‌های سخت حکومت پهلوی را فراموش کرده‌اند داده‌اید، تشکر نموده و امید آن داریم با لطف و عنایت پروردگار و همدلی و همراهی همه وطن‌خواهانِ ایران اسلامی با جشن فروپاشی رژیم جعلی اسرائیل، پرچم انقلاب اسلامی را به دستان مبارک امام عصر (عج) تقدیم نماییم. دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند بزرگ خواهانیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار