کد خبر: 921690
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
انتقاد‌های آسمانخراش‌ها از بی‌توجهی و پرداخت نشدن حقوق پیش از اعزام به جاکارتا
آسمانخراش‌های ایران برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند. تیم ملی بسکتبال کشورمان در حالی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شود که حامد حدادی، ستاره این تیم با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند.
شیوا نوروزی
آسمانخراش‌های ایران برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند. تیم ملی بسکتبال کشورمان در حالی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شود که حامد حدادی، ستاره این تیم با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالی است که بازیکنانی، چون صمد نیکخواه‌بهرامی و ارسلان کاظمی نیز از بی‌توجهی‌های همیشگی مسئولان به این رشته مدال‌آور گلایه دارند و از تبعیض‌های گسترده در ورزش ایران خسته شده‌اند.

در تمرین روز گذشته تیم ملی، مهران شاهین‌طبع و شاگردانش پاسخگوی اصحاب رسانه بودند و درددل‌هایشان را قبل از سفر به جاکارتا بیان کردند. سرمربی تیم ملی که از برخی اظهارنظر‌های جهت‌دار ناراحت است، مدعی شد عده‌ای دوست ندارند بسکتبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شود: «شرایط تیم خوب است. انتظار قهرمانی، ملی‌پوشان را تحت فشار قرار می‌دهد. در مصاحبه‌ها برخی می‌گویند تیم ملی ایران در جاکارتا قطعاً قهرمان می‌شود! در حالی که نفرات تیم‌های رقیب را اصلاً نمی‌شناسند. می‌گویند حریفان اصلی، بازیکنان ستاره خود را به همراه ندارند، اما همین تیم چین که رقیب همیشگی ماست دو بازیکنش که در NBA بازی می‌کنند را به جاکارتا می‌آورد. از بعد روانشناسی این افراد با مصاحبه‌های خود علناً مخالفت‌شان با قهرمانی تیم ایران در بازی‌های آسیایی را اعلام می‌کنند. به بازیکنان استرس وارد می‌کنند تا آن‌ها نتوانند به هدفشان برسند. اینگونه اظهارنظر‌ها دیگر برای ما عادی شده است. ما سعی می‌کنیم قدم به قدم پیش برویم.»

کم‌تجربه نیستیم
مهران شاهین‌طبع با اشاره به تنها بازی تیم ملی در مرحله گروهی در خصوص حریفان اصلی ایران در این دوره از رقابت‌ها گفت: «در حال حاضر دغدغه اصلی‌مان رویارویی با تیم ملی سوریه است. یکی از اتفاقات این دوره انصراف حریفان است، با این حال در هر شرایطی باید بازی خوبی ارائه دهیم. تیم ما، تیمی است که خودش را با هر شرایطی تطبیق می‌دهد و در بازی‌های آسیایی هم کم‌تجربه نیستیم. امارات برای ما تیم مهمی نیست و جایگاهی در آسیا ندارد. تیم‌های اصلی چین، کره‌جنوبی، ژاپن و فیلیپین هستند. فیلیپینی‌ها هم برگشته‌اند و آن‌ها نیز بازیکنان خوبی دارند. تیم‌های شرکت‌کننده مجبورند هزینه‌هایشان را در بازی‌های آسیایی بپردازند، به همین دلیل با بهترین نفرات می‌آیند و امیدوار به کسب مدال هستند.
شاهین‌طبع با اشاره به آسیب‌دیدگی بدموقع حدادی هم گفت: «فعلاً پزشک به حامد حدادی گفته که تمرین نکند. سعی‌مان بر این است که این بازیکن به بازی‌ها برسد. قطعاً او را همراه تیم می‌بریم. پزشک حدادی محافظه‌کاری کرده و فعلاً اجازه تمرین به او نداده است.»

تلاش برای طلا
ستاره تیم ملی بسکتبال کشورمان که از دو ناحیه آشیل پا و کشاله ران مصدوم شده به همراه تیم به اندونزی می‌رود. حامد حدادی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تلاش ملی‌پوشان برای رسیدن به مدال طلای آسیا صحبت کرد: «فعلاً فیزیوتراپی انجام می‌دهم تا بتوانم در بازی‌ها آسیایی به میدان بروم. قطعاً همراه تیم به جاکارتا اعزام می‌شوم، ولی پزشکم تأکید کرده که باید کمتر بازی کنم تا جایی که بتوانم به تیم کمک می‌کنم، ولی درد زیادی را تحمل می‌کنم. با تیم ملی ایران یک مقام سومی و یک نایب‌قهرمانی آسیا را تجربه کرده‌ام. دوره گذشته در اینچئون با بدشانسی مدال طلای ما با نقره عوض شد، اما تمام سعی‌مان را می‌کنیم که در این دوره مدال طلا را به دست آوریم. این قول را به مردم می‌دهم که هدف همه ملی‌پوشان کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی است.»

بچه یتیم ورزش!
ارسلان کاظمی یکی از همان ملی‌پوشان بسکتبال است که از تبعیض‌های شدید بین فوتبال و سایر رشته‌ها گلایه دارد. کاظمی در گفت‌وگو با «جوان» به بخشی از بی‌توجهی‌های تمام نشدنی مسئولان به این رشته دانشگاهی اشاره کرد: «اگر جامعه بسکتبال انتظار مدال طلا از ما داشته باشند، مخلص‌شان هم هستیم، ولی بقیه نباید انتظار مدال داشته باشند. اصولاً باید اول امکاناتی در اختیارمان بگذارند و بعد منتظر مدال باشند. نه از وزارت و نه از کمیته ملی المپیک حالی از ما نپرسیدند. بسکتبال همیشه بچه یتیم ورزش ایران بوده و هست. خواهشاً افراد غیربسکتبالی انتظار مدال طلا از ما نداشته باشند. در بهترین سال‌های زندگی‌ام از تیم هیوستون راکتز به ایران آمدم و به تیم نیروی زمینی رفتم تا خدمت سربازی‌ام را انجام دهم، به خاطر فوتبالی‌ها قانون را تغییر دادند. خوشحالم که حداقل بسکتبال را هم به خاطر فوتبال جزو آن سه رشته قرار دادند، ولی تبعیض اصلاً خوب نیست. امیدوارم قانون نظام وظیفه برای همه یکسان باشد.»

حقوق نمی‌دهند
کاپیتان تیم ملی نیز از شرایط حاکم بر بسکتبال دل پری دارد. صمد نیکخواه‌بهرامی در خصوص پرداخت نشدن حقوق‌ها گفت: «طی این مدت به عنوان یک ملی‌پوش هیچ پولی دریافت نکرده‌ام. در کل طی شش ماه گذشته به هیچ‌یک از ملی‌پوشان بسکتبال حقوقی پرداخت نشده است. باید به ملی‌پوشان احترام گذاشت. رئیس‌جمهور هم برای کاری که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند، اما ما نه.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار