کد خبر: 921699
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
مرد محکوم به قصاص که به اتهام قتل شوهرخواهرش در بازداشت به سر می‌برد، با رضایت اولیای‌دم از مرگ نجات یافت.
به گزارش خبرنگار ما، بیست‌و هفتم بهمن‌سال‌۹۰، مأموران پلیس از قتل مرد جوانی در یکی از خانه‌های محله شوش باخبر و راهی محل شدند.
جسد متعلق به حبیب ۴۲‌ساله بود که بر اثر ضربه چاقوی برادرزنش کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، عامل قتل اصغر ۴۰‌ساله که در محل حضور داشت بازداشت شد. وی در پلیس‌آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «شوهر خواهرم معتاد و بد‌اخلاق بود. او بار‌ها خواهرم را کتک زده بود به همین خاطر خواهرم می‌خواست از او جدا شود، اما مقتول او را طلاق نمی‌داد. آخرین بار وقتی خواهرم را دیدم و حرف‌هایش را شنیدم دلم برایش سوخت و قرار شد میانجیگری کنم و هر کاری می‌توانم برایش انجام دهم. این بود که به مغازه پدر حبیب رفتم و خواستم تا مشکل زندگی خواهرم را حل کند و با پسرش صحبت کند. به او گفتم اگر حبیب خودش را اصلاح نکند بهتر است توافقی از هم جدا شوند. پدر حبیب با شنیدن حرف‌هایم انگار داغ دلش تازه شد و از پرخاشگری‌های پسر معتادش گفت. او هم از اخلاق حبیب ناراحت بود و گفت: پسرش او و مادرش را نیز اذیت می‌کند.»
متهم ادامه داد: «با پدرحبیب در حال صحبت بودیم که یک نفر با چوب به سرم کوبید. برگشتم دیدم حبیب است. او از شنیدن حرف‌های ما عصبانی شده بود به همین خاطر به طرفم حمله کرد. با پادرمیانی پدرش از مغازه بیرون رفتم و در خیابان راه می‌رفتم که دوباره حبیب از پشت سر حمله کرد. دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم آنجا بود که دست به چاقو شدم و یک ضربه به گردن او زدم.»
با اقرار‌های متهم و صدور کیفرخواست پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه محاکمه متهم با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تأیید رأی صادره، متهم در آستانه مرگ قرار داشت، اما وی توانست با پرداخت دیه از چوبه دار فاصله بگیرد.
به این ترتیب صبح دیروز متهم از جنبه عمومی جرم مقابل هیئت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، متهم در جایگاه ایستاد و در آخرین دفاعش گفت: «واقعاً قصد قتل نداشتم، اما وقتی شوهر خواهرم به من حمله کرد ناچار دست به چاقو شدم. شش سال و نیم است در زندان هستم و به سختی توانستم رضایت اولیای‌دم را جلب کنم. از هیئت قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار