کد خبر: 921703
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مصادیق تعریف و شهره بودن تبریز به طرفداری اهالی آن از فرهنگ و هنر است.

رحیم شهرتی‌فر  در بیست و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور با محوریت قرآن و عترت، بابیان اینکه یکی از مصادیق تعریف و شهره بودن تبریز به طرفداری اهالی آن از فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: تبریز اولین پایتخت جهان تشیع در ایران اسلامی و شهر مفسران بزرگ و شهر علامه‌ها است.

وی ادامه داد: شخصیت‌های برجسته‌ای همچون علامه امینی مؤلف اثر گران‌سنگ الغدیر که حقانیت مولای متقیان حضرت علی (ع) را به اثبات رسانه و علامه محمدتقی جعفری شرح بزرگ نهج‌البلاغه و علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان از شهر تبریز بوده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تبریز از گذشته‌های دور مهد تمدن و فرهنگ و هنر بوده و خواستگاه دانشمندان و عارفانی بزرگ همچون کمال‌الدین بهزاد نقاش برجسته و کمال خجندی شاعر بزرگ اهل خجند بوده که علاقه‌ی خاص و وافر به تبریز داشته‌اند.

وی با اشاره به موضوع جنگ چالدران در زمان صفویه و دستور شاه اسماعیل صفوی برای مخفی کردن و در امان نگه‌داشتن کمال‌الدین بهزاد از دست دشمنان، گفت: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ و جایگاه اهلی فرهنگ و هنر در تاریخ استان و تبریز داشته است.

شهرتی فر با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و پایتخت جهانی فرش دستباف، گفت: ازاین‌رو برگزاری جشنواره‌های فرهنگی بزرگ در تبریز با توجه به پیشینه فرهنگی تبریز بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم میهمانان حاضر در جشنواره در کنار این مراسم مجالی نیز برای تبریز گردی داشته باشند تا بتوانند بافرهنگ و منش و رفتار مردم استان از نزدیک آشنا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر