کد خبر: 921711
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: سند توسعه فرهنگی با هدف کنترل آسیب های اجتماعی در این استان تدوین می شود.

امیر بینایی افزود : طلاق و اعتیاد مهمترین آسیب های اجتماعی در استان است که رفع این معضل هماهنگی و همکاری نهادهای مسوول را می طلبد.
وی تصریح کرد : چالش های جدید نشان می دهد برای مبارزه با بحران و آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی و نیروی متخصص و کارآمد است.
وی اظهارداشت : باید آسیب های اجتماعی را در استان کنترل کرد و یکی از اقدامات مثبت در این بخش، تدوین قوانین پیشگیرانه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان این که اولین سند توسعه پیشرفت فرهنگی اجتماعی در میامی تدوین می شود، خاطرنشان کرد : رفع آسیب‌ های اجتماعی به عنوان یک دغدغه جدی در استان پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد : در تدوین و اجرای این طرح همکاری مطلوب شوراها، مردم و تشکل‌ و سازمان‌ های مردم‌ اجتناب ناپذیر است.
بینایی اضافه کرد: برای شناخت آسیب ‌های اجتماعی باید تسهیل گران و کارشناسان اجتماعی، تحصیل ‌کرده‌ ها و روانشناسان در منطقه مستقر و آسیب‌ها را رصد کنند تا بر مبنای آن برنامه‌ ریزی درست انجام شود.
به گفته وی هزینه کرد دستگاه ‌های مختلف، شهرداری‌ ها و شوراها، سازمان تبلیغات اسلامی و بازآفرینی شهری باید بر اساس نیازسنجی صورت گیرد و در هر منطقه با نگاه مردم نیازها تفکیک و براساس نیازها هزینه کردها انجام شود.
بینایی با بیان این که برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی در فضای شهری و روستایی نیازمند برنامه هستیم، تصریح کرد : دولت نمی‌ تواند آسیب ‌های همه مناطق کشور را تشخیص و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کند و این مهم مستلزم حضور پرشور خود مردم منطقه است تا کمک کنند تا در این راستا به شناخت صحیحی دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد : نمی‌ توان از یک نسخه واحد برای حل آسیب ‌های اجتماعی همه مناطق استفاده کرد به عنوان مثال جنس طلاق در مناطق شمال و جنوب یک شهر با یکدیگر متفاوت است بنابراین باید آسیب هر منطقه و هر محله شناخته ‌شده و راهکارها و تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود.
طرح رصد آسیب‌های اجتماعی محله محور در استان سمنان که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح و مصوب شده است، واکاوی آسیب‌های اجتماعی هر محله در قالب های کالبدی، فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی را دنبال می کند.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر