کد خبر: 921712
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شیوع مواد مخدر در جامعه یک موضوع عادی نبوده و پشتوانه سیاسی دارد، گفت: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به آینده و سرنوشت کشور ناامید کرده و نسبت به مسؤولان بدبین کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  در بیست و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور با محوریت قرآن و عترت، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من از ناحیه مسائل سیاسی دغدغه‌ای دارم، اما از نظر مسائل فرهنگی گاها خوابم نمی‌برد، اظهار داشت:  امروز نیاز و دغدغه و نگرانی کشور در دو موضوع مسائل فرهنگی و اقتصادی است، دشمنان نظام باهم متحد شده‌اند تا فرهنگ اسلامی کشور را مورد هجمه قرار دهند.

وی افزود: هجمه فرهنگی با هجمه نظامی متفاوت  بوده، در تهاجم نظامی دشمن قابل‌ مشاهده و خاک‌ریز مشخص است اما خصوصیات هجمه فرهنگی آرام و بی‌صدا بودن آن است که انسان متوجه تهاجم دشمن نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: زمانی انسان متوجه تهاجم فرهنگی می‌شود که فرهنگ جامعه دگرگون‌شده است بر همین اساس باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم و دغدغه‌های فرهنگی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: امروز یکی از هجمه‌های فرهنگی دشمن این است که تلاش دارند جوانان را نسبت به آینده کشور مأیوس کنند و میان برادران اهل تشیع و اهل تسنن و اقوام مختلف ایرانی اختلاف بیندازند، همه این‌ها ترفندهای دشمن است.

آل‌هاشم بیان کرد: آنچه امروز در خصوص شیوع مواد مخدر در جامعه می‌بینیم یک موضوع عادی نبوده و پشتوانه سیاسی دارد، دشمن تلاش دارد از این طریق جوانان را از بین ببرند.

وی با تأکید بر اینکه رشد اعتیاد در بین بانوان خطرناک و نگران‌کننده بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به آینده و سرنوشت کشور ناامید کرده و نسبت به مسؤولان بدبین کنند.

امام‌جمعه تبریز به اشاره به مد و مدگرایی به‌عنوان یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی و ترویج آن در جامعه توسط دشمنان، اضافه کرد: دشمنان به دنبال ترویج فساد در جامع و از بین بردن قبح کارهای خلاف بوده، اما آنچه می‌تواند جامعه را در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن بیمه کند گسترش فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در استان، گفت: البته چنین جشنواره‌هایی باید با دارا بودن محتوایی قوی بتواند در مقابل فرهنگ بیگانه اثرگذار باشد، ازنظر مسائل فرهنگی باید روزبه‌روز رشد داشته باشیم.

آل‌هاشم بابیان اینکه  امروز جوانان در همه عرصه‌ها باید فعال باشند، ادامه داد: البته شاهد هستیم که جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی حتی در موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم فعال هستند، بر همین اساس باید قدردان جوانان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رشد فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی قرآن است، اما باید قرآن را خوب بخوانیم و قرائت و حفظ کنیم تا مقدمه‌ای برای عمل به قرآن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: تنها خوب خواندن و خوب معنی کردن و آشنایی با مفاهیم و حفظ کردن قرآن کفایت نمی‌کند و باید به قرآن عمل کرد.

دشمن تلاش می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های کشور مسائل اقتصادی است، دشمن تلاش می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد به التهابات اقتصادی با تأکید بر کلیدواژه تحریم‌های کمرشکن دامن بزند.

آل‌هاشم ادامه داد: دشمن سعی می‌کند به‌واسطه تحریم خروج از برجام اوضاع اقتصادی را وخیم‌تر  کرده و دامنه اعتراضات را گسترده‌تر کند.

وی با تأکید بر اینکه  آمریکا تلاش می‌کند به بهانه تحریم‌های آمریکا، مشکلات و کاهش فروش نفت را برجسته کند، اضافه کرد: در نهایت دشمن تلاش می‌کند به بهانه التهابات ارزی ناشی از تحریم‌ها سقوط نظام را به مردم و جامعه القا کند، غافل از اینکه آمریکا در بحث خروج از برجام و بعد ا زآن در بین کشورهای متحدش تنها مانده و هیچ‌کدام رفتارهای آمریکا را نمی‌پسندند، در مقابل همه این هجمه‌ها باید هوشیار باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر