کد خبر: 921780
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در حوزه فناوری اطلاعات و نیز آموزش‌های نیروی انسانی، بنیاد توانایی اجرای سریع‌تر طرح‌های تحول اداری را دارد و مطمئناً این اقدام در بهبود خدمات‌رسانی و کسب رضایت جامعه ایثارگری مؤثر است.

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در حوزه فناوری اطلاعات و نیز آموزش‌های نیروی انسانی، بنیاد توانایی اجرای سریع‌تر طرح‌های تحول اداری را دارد و مطمئناً این اقدام در بهبود خدمات‌رسانی و کسب رضایت جامعه ایثارگری مؤثر است.

برنامه‌ های تحول اداری بنیاد باید در جهت ارتقای رضایت‌‌مندی ایثارگران باشد

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه 22 مردادماه در بیست و چهارمین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه یکپارچه تحول اداری بنیاد که در این جلسه ارائه شد، گفت: این طرح دارای نکات مثبتی است که امیدواریم به‌زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی نظام اداری و مطالعات صورت گرفته، در سال‌های گذشته نواقص و مشکلاتی در سازمان‌ها و ادارات احصا شد که نیاز به اصلاح و تحول در ساختار اداری آن‌ها احساس می‌شد که بر همین اساس رییس جمهور محترم اجرای طرح تحول اداری را به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ کردند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تحول به معنای ایجاد سازمانی کارآمد، سلامت و چابک است افزود: باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش بیشتری انجام دهیم تا زودتر به نتایج تحولی این طرح برسیم، زیرا بنیاد بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری جایگاه متفاوتی را بین سایر دستگاه‌ها دارد و وظیفه خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را بر عهده دارد که عزت و سرافرازی ایران اسلامی مدیون ایثار آنان است.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: در اجرای طرح تحول اداری باید پیگیر اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باشیم و بر تمام زیرمجموعه‌ها نظارت و ارزشیابی کامل داشته باشیم و قسمت‌هایی که در مسیر اجرای این طرح فعال هستند مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز امیدواری کرد بنیاد سریع‌تر از سایر دستگاه‌ها نسبت به اجرای این طرح اقدام کند و ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که پیاده‌سازی این طرح فرایند پیچیده‌ای است و نیاز به همت زیادی دارد که ان شاءالله با تمام توان در مسیر اجرای این طرح اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: اجرای این طرح تنها وظیفه معاونت توسعه مدیریت نیست و تمام معاونت‌ها و بخش‌های گوناگون بنیاد باید در مسیر اجرای آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه استقرار نظام پیشنهادات ضمن رفع عارضه و آسیب‌های موجود در بنیاد باعث ارتقاء و اصلاح فعالیت‌ها و ایجاد انگیزش بیشتر در بین کارکنان می‌شود، افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در حوزه فناوری اطلاعات و نیز آموزش‌های نیروی انسانی، بنیاد توانایی اجرای سریع‌تر طرح‌های تحول اداری را دارد و مطمئناً این اقدام در بهبود خدمات‌رسانی و کسب رضایت جامعه ایثارگری مؤثر است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به‌منظور اجرای مطلوب برنامه یکپارچه تحول اداری، کارگروهی با محوریت و مسئولیت دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد تشکیل می‌شود. همچنین در مسئله تفویض اختیارات به استان‌ها و شهرستان‌ها نیز طبق شیوه‌نامه ابلاغی باید نظارت مستمر توسط ستاد مرکزی صورت بگیرد که در عین افزایش سرعت در فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی، اجرای دقیق قوانین، مقررات و برنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد نیز در این جلسه گفت: طبق مصوبه شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر مطالعات بخشی از اقدامات مربوط به اصلاح نظام اداری توسط دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است.

وی همچنین از ابلاغ شیوه‌نامه تفویض اختیار در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح ستادی، استانی و شهرستان‌ها خبر داد.

در این جلسه سعید خاوندی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه طرح یکپارچه تحول اداری بنیاد پرداخت و گفت: بخشی از اهداف تحول سازمانی شامل افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و دستیابی به موقعیت مطمئن برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.

وی همچنین ضمن بیان چالش‌های اجرای این طرح به بیان اقدامات تحولی دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد در سال 1396 و برنامه‌ها و پروژه‌های این دفتر برای سال 1397 پرداخت.

معاونان و مدیران کل حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص این طرح پرداختند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار