کد خبر: 921802
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سرپرست اداره بيابانزدايي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي گفت: طي سال‌جاري ۱۷۰ هزار نهال قره‌داغ براي مقابله با حركت ريزگردهاي كوير ميقان اراك در اين منطقه كاشته شده است.
آتنا فرجي افزود: ۷۵ هكتار از كوير ميقان اراك طي دو سال اخير با اعتباري بالغ بر ۱۲ ميليارد ريال به بادشكن غير زنده تجهيز شد كه امسال نيز اين طرح براي مقابله با حركت ريزگردها و گرد و غبار در هشت هكتار از اراضي اين منطقه اجرا شده است.
وي ادامه داد: ايجاد بادشكن غيرزنده با هدف جلوگيري از حركت شن‌هاي روان و كنترل ريزگردهاي محلي در كوير ميقان اراك انجام شده و اجراي اين طرح فرصتي براي فعاليت‌هاي بيولوژيكي و كاشت انواع گياهان مقاوم در برابر شوري از جمله آتريپلكس، قره‌داغ، تاغ و بره داغ در بين اين بادشكن‌ها است.
اين مسئول گفت: اين بادشكن‌ها با ارتفاع يك متر و از جنس ني و كنف در نقاط بحراني كوير ميقان اراك ايجاد شده و تا ۱۰ برابر ارتفاع خود بر روي سرعت باد تأثير مي‌گذارد و حركت شن‌هاي روان را كند مي‌كند.
فرجي افزود: ايجاد اين بادشكن‌ها كاهش سرعت باد و جلوگيري از فرسايش بادي در منطقه را سبب مي‌شود و به بهبود رشد گياهان بومي در اين منطقه به طور طبيعي كمك مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار