کد خبر: 921875
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
غلامعلی رجایی، مشاور سیاسی مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با آرمان اذعان داشته که هاشمی رفسنجانی از کسانی بوده که به رهبری برای پذیرش برجام اصرار می‌کرده است. او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «بنده به خاطر دارم که آیت‌الله هاشمی در زمانی که کشور تحریم شده بود با تشخیص درد مردم عنوان کردند: «در زمانی که کار مذاکره گره خورده بود نزد آقای روحانی رفتند و به ایشان گفتند با رهبری صحبت کنید و از ایشان اختیارات بیشتری بگیرید و مذاکرات را ادامه بدهید تا تحریم‌ها از بین برود. در نهایت نیز این اتفاق رخ داد و برجام به نتیجه رسید.»
غلامعلی رجایی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان در تیرماه سال قبل نیز گفته بود که «مخالفت‌های گسترده سبب خستگی آقای روحانی شده بود، به شکلی که ایشان قصد ادامه مسیر برجام را نداشتند. با وجود این آیت‌الله هاشمی مانع این کار شدند و به آقای روحانی عنوان کردند با قدرت مسیر پیش رو را طی کنید و با اختیارات بیشتری که کسب می‌کنید مسئله برجام را به نتیجه برسانید. در نتیجه آیت‌الله هاشمی اجازه نداد برجام متوقف شود.»
با این حساب و در روز‌هایی که از برجام عملاً چیزی باقی نمانده، شاید مرور پیش بینی مرحوم هاشمی در مورد برجام خالی از لطف نباشد، جایی که محمد محمودی، دبیر پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی طی گفت‌وگویی گفته بود که «درباره برجام که بار‌ها پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی به روشنی و صراحت بیان شده بود که روز‌های سخت امریکای ترامپ خیلی دور نیست و امروز شاهدیم که نه برجامی توسط ترامپ پاره شد و نه اروپایی همراه حرف‌های جنگ‌طلبانه او می‌شود. اگر حرف‌ها و سخنان آیت‌الله هاشمی از ابتدا تا انتهای مذاکرات هسته‌ای منتشر شود به خوبی روشن خواهد شد که چقدر مسیر و آینده برجام برای ایشان روشن بود.» بله؛ اکنون کاملاً روشن است که چقدر مسیر برجام برای موافقان برجام روشن بود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار