کد خبر: 921901
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
گزارش «جوان» از آخرین روز‌های تمرینات تیم‌ملی والیبال پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا
این روز‌ها سالن والیبال این فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی میزبان آخرین تمرینات شاگردان کولاکوویچ پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتاست، رقابت‌هایی که کمترین انتظاری که از والیبالی‌ها می‌رود، ایستادن روی سکوی قهرمانی است.
سعید احمدیان
این روز‌ها سالن والیبال این فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی میزبان آخرین تمرینات شاگردان کولاکوویچ پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتاست، رقابت‌هایی که کمترین انتظاری که از والیبالی‌ها می‌رود، ایستادن روی سکوی قهرمانی است. مسئله‌ای که هم کولاکوویچ و هم ملی‌پوشان به آن واقفند و وعده می‌دهند که تنها برای طلا به جاکارتا می‌روند.

ملی‌پوشان والیبال که دوشنبه آینده به جاکارتا می‌روند، در گروه دوم رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی با تیم‌های پاکستان و مغولستان همگروه هستند. دو تیمی که سرپرست تیم ملی والیبال اعتراف می‌کند که هیچ شناختی از آن‌ها در مرحله گروهی ندارد: «هیچ اطلاعاتی از رقیبان اصلی خود نداریم و نمی‌دانیم که چه تیمی هستند.» با این حال با توجه به اختلاف سطح زیاد ایران با دیگر تیم‌های آسیایی به نظر می‌رسد بازی‌های ابتدایی تیم کشورمان در جاکارتا بیشتر جنبه زنگ تفریح داشته باشد. با تمام این‌ها کولاکوویچ تأکید می‌کند که تیمش تنها برای مدال طلا راهی اندونزی می‌شود: «خیلی خوب تمرین کردیم و بسیار آماده و البته کمی خسته هستیم. بازی‌های مهمی در پیش داریم که هم از جهت کسب مدال قهرمانی و هم آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان برای ما اهمیت دارند. فقط به اول شدن فکر می‌کنیم، ولی حریفان قدرتمندی در آنجا در انتظار ما خواهند بود.»

در حالی از تیم ملی والیبال با کولاکوویچ تنها انتظار طلا می‌رود که تیم کشورمان چهار سال پیش در بازی‌های آسیایی اینچئون برای اولین بار پس از انقلاب و پس از ۵۶ سال توانست روی سکوی اول بایستد. حالا در جاکارتا هم والیبال به دنبال تکرار طلای دوره گذشته است، هدفی که سبب شده به جای اعزام تیم «ب»، تیم اصلی به‌رغم پشت سر گذاشتن بازی‌های فشرده در لیگ ملت‌ها به اندونزی برود تا طلای این رشته تیمی تضمین شده باشد.

جوانانی که قهرمانی می‌خواهند
یکی از نکات بارز این روز‌های تمرینات والیبال، حضور پررنگ بازیکنان جوان در ترکیب نهایی اعزامی به جاکارتاست. ملی‌پوشانی که پس از درخشش در لیگ ملت‌ها، جای پایشان را در تیم ملی محکم کردند و کم‌کم در حال تبدیل شدن به مهره‌های تأثیرگذار تیم کولاکوویچ هستند. امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور چهره‌های جوانی هستند که توانسته‌اند با استفاده از فرصت و اعتماد کولاکوویچ، این امیدواری را به وجود آوردند که نباید نگران نسل طلایی والیبال باشیم.

نکته قابل توجه در حین تمرینات، توصیه‌های بازیکنان باتجربه به جوانان تیم است. در این بین سعید معروف به عنوان کاپیتان تیم بار‌ها در طول تمرین تذکرات لازم را به این بازیکنان می‌دهد، موضوعی که حضرت‌پور آن را مؤثر در پیشرفت و بیشتر هماهنگ شدنشان با ملی‌پوشان باتجربه عنوان می‌کند. دریافت‌کننده جوان تیم ملی والیبال کشورمان در این رابطه به «جوان» می‌گوید: «آقای کولاکوویچ به جوانان اعتماد کردند و آن‌ها نیز به خوبی جواب این اعتماد را دادند. از روز اولی که وارد تمرینات شده‌ایم، آقای معروف نه به من، بلکه به همه بچه‌های جوان تیم ملی کمک زیادی کرده‌اند. در بازی تمرکزمان را از دست می‌دهیم، اما آقای معروف با حرف‌ها و توصیه‌هایشان ما را به بازی برمی‌گردانند. البته این تنها مختص به مسائل فنی و درون زمین بازی نیست و در مباحث اخلاقی و بیرون زمین هم کمک زیادی به ما می‌کنند. مثلاً می‌گویند من این کار را ۱۰ سال پیش انجام دادم، اما شما انجام ندهید. آقای غفور و آقای موسوی هم هوای بچه‌های جوان تیم را دارند، اما بیشتر از بقیه نه من، بلکه همه بازیکنان جوان مدیون آقای معروف هستیم.» حضرت‌پور که بازی‌های آسیایی در کنار مهدی مرندی، دریافت‌کننده‌های تیم کشورمان خواهند بود، امیدوار است در دومین تورنمنتی که با تیم ملی بزرگسالان تجربه می‌کند به اولین مدال نیز دست پیدا کند: «با بهبودی و اضافه شدن بازیکنان مصدوم به تمرینات، وضعیت تیم نسبت به لیگ ملت‌ها خیلی بهتر شده است. برای قهرمانی و کسب مدال طلا پرقدرت به بازی‌های آسیایی می‌رویم تا پس از آن در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور پیدا کنیم.» امیرحسین توخته از دیگر بازیکنان جوان تیم ملی هم می‌گوید به جز اولی به چیز دیگری در جاکارتا فکر نمی‌کند: «با تلاش امیدوارم بتوانم اعتمادی را که آقای کولاکوویچ به ما بازیکنان جوان کرده، بیشتراز قبل کنم و اجازه ندهم این اعتماد از بین برود.»

نسبت به لیگ ملت‌ها بهتر شده‌ایم
در کنار بازیکنان جوان، باتجربه‌های تیم ملی هم با روحیه‌ای بالا تنها از قهرمانی و کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی جاکارتا صحبت می‌کنند. امیر غفور که چهار سال پیش در اینچئون هم عضو تیم بود، در جاکارتا به دنبال دومین طلای بازی‌های آسیایی است. پشت خط‌زن کاشانی تیم ملی والیبال به «جوان» می‌گوید: «بعد از پنج هفته تمرین، تیم به شرایط خوبی رسیده است. کار طولانی و سختی داریم؛ اول بازی‌های آسیایی و سپس قهرمانی جهان را پیش‌رو داریم و باید در این مدت خودمان را در اوج نگه داریم. امیدواریم در بازی‌های آسیایی، ابتدا قهرمانی را به دست آوریم و در ادامه نیز با انگیزه بالاتر به قهرمانی جهان برویم.» غفور معتقد است که تیم نسبت به لیگ ملت‌ها آماده‌تر شده است: «روند تیم نشان می‌دهد که هرچقدر بیشتر تمرین کنیم و در شرایط مسابقه قرار بگیریم، وضعیت تیم بهتر می‌شود. قطعاً در بازی‌های آسیایی نسبت به لیگ ملت‌ها نمایش بهتری خواهیم داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار