کد خبر: 921969
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کفگیر به ته دیگ بیمارستان الزاهرای اصفهان خورد؛
رئیس مرکز آموزشی درمانی پژوهشی بیمارستان الزهرا اصفهان: با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی برای تامین هزینه‌ها گفت: کمبود نقدینگی جدی ترین چالش پیش روی ما است و ما در پرداخت دستمزد پرسنل خود دچار مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،در این مراسم سید مرتضی میرلوحی، عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن خیریه امداد و درمان حضرت زهرا درباره این انجمن اظهار داشت: بیمارستان الزهرا نخستین بیمارستان دولتی در کشور است که در آن انجمن خیریه با هدف خدمت رسانی به بیماران نیازمند این بیمارستان تاسیس شد.

وی با اشاره به مشکلات این بیمارستان افزود: خوشبختانه بیمارستان الزهرا اصفهان از کادر پزشکی و امکانات خوبی برخوردار است اما متاسفانه منابع محدود و نیازها نامحدود هستند و مشکلات این بیمارستان اگر از دیگر بیمارستان های استان بیشتر نباشد کمتر نیست و نیازمند کمک و یاری خیران است.

همچنین رئیس مرکز آموزشی درمانی پژوهشی الزهرا اصفهان در خصوص این مرکز و فعالیت‌های آن اظهار داشت: مرکز آموزشی درمانی پژوهشی الزهرا اصفهان از سال ۱۳۷۲ به طور رسمی شروع به کار کرد و اکنون با ۸۰۰ تخت بستری و ۶۰ تا ۱۰۰ تخت اورژانس یکی از بهترین بیمارستان‌های اصفهان و و نیز یکی از مهمترین مراکز ارجاع بیماری های خاص در کشور است.

وی پیرامون چالش‌های پیش روی این مرکز ادامه داد: متأسفانه مهمترین و جدی‌ترین چالشی که مرکز الزهرا با آن مواجه است کمبود نقدینگی است تا جایی که این مرکز برای تأمین دستمزد پرسنل و نیز بدهی های خود با مشکل مواجه است. آخرین دریافتی ما از مراکز بیمه مربوط به خردادماه سال ۹۶ است و اگر این مراکز بیمه بدهی های خود را به بیمارستان پرداخت کنند بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

مجید رضوانی، درباره انجمن خیریه امداد و درمان الزهرا بیان کرد: این خیریه در حقیقت یکی از توانمندترین بازوهای ما در اداره بیمارستان است و هر جایی که ما به مشکل بر میخوریم از این خیریه کمک میگیریم ولی متاسفانه شرایط اقتصادی اخیر روی کمک‌های خیریه نیز تاثیر گذاشته و پاسخگوی هزینه‌های بسیار بالای بیمارستان نیست. از سوی مردم دیگر در ایران نیز ترجیح می دهند کمک های خود را در مراکز غیردولتی صرف کنند در حالی که نیاز ما به این کمک ها بسیار بیشتر از دیگر مراکز است.

وی همچنین از طرح طب تسکینی خبر داد و افزود: بسیاری از بیماران دچار بیماری های صعب العلاج بوده و یا بستری بودن آنها در بیمارستان تاثیر چندانی بر روند درمانی آنها ندارد اما به دلیل اینکه پروتکل و برنامه خاصی برای این دسته از بیماران وجود ندارد آنها مجبورند در بیمارستان‌ها بستری شوند؛ با توجه به این مشکل طرحی در مرکز الزهرا طراحی و برنامه ریزی شده که طب تسکینی  نام دارد و مراقبت های لازم از چنین بیمارانی در فضای منزل و توسط تیم های پزشکی بیمارستان انجام می شود. این طرح به صورت خیلی محدود در برخی بیمارستان‌های کشور اجرا شده است اما مرکز آموزشی درمانی پژوهشی الزهرا آمادگی دارد تا این طرح را به صورت بسیار گسترده به اجرا درآورد اما همانگونه که پیش از این نیز گفته شد با مشکل تامین منابع مواجه هستیم و چنانچه منابع لازم تامین شود این طرح را به اجرا در می آورد.

دومین همایش خیران حامی بیماران نیازمند شامگاه دوشنبه به همت انجمن خیریه امداد و درمان حضرت زهرا برگزار و با استقبال خیران اصفهانی مواجه شد

در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان و خیران استان و نیز هنرمندانی همچون حسن اکلیلی و مانی رهنما برگزار شد کمک های نقدی برای انجمن خیریه امداد و درمان الزهرا جمع آوری شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اصغرصالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
باتقدیرو تشکر ازکلیه پرسنل زحمت کش ودستانکار موفقیت رروزافزون راازدرگاه خداوندمنان خواستارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر