کد خبر: 922113
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
فرماندار کاشان خبر داد
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از پرداخت 340 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت در طرح آبیاری تجمیعی در شهرستان کاشان خبر داد.

 حمیدرضا مومنیان در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح آبیاری تجمیعی از شهریور سال 1396 تاکنون بیش از 2500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه مذکور مجهز شده و 2500 هکتار دیگر نیز در دست مطالعه و اجرا می باشد.

وی در ادامه افزود: برای اجرای این مقدار از طرح آبیاری تجمیعی 340 میلیارد ريال کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده که در مجموع باعث صرفه جویی بیش از 20 میلیون متر مکعب از منابع زیرزمینی می گردد و تاکنون نیز با اجرای 2500 هکتار از اراضی زراعی، صرفه جویی 10 میلیون متر مکعبی محقق شده است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان با تاکید بر لزوم حفظ و مدیریت منابع محدود آبی شهرستان، اظهارداشت: کنترل و مصرف بهینه ذخایر محدود زیر زمینی شهرستان از اولویت های شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوده و لازم است با اجرای روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت از برداشت های بی رویه کاسته شده و در عین حال اشتغال پایدار بخش کشاورزی تضمین گردد.

فرماندار کاشان در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت برداشت فعلی در بخش کشاورزی شهرستان، اجرای برنامه های آموزشی و ترویج کشاورزی را در دستور کار این شورا برشمرده و اظهار امیدواری کرد با تدوین و اجرای یک برنامه جامع، بتوان بین تولید و برداشت از سفره های زیرزمینی دشت کاشان، تعادل برقرار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر