کد خبر: 922677
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو از استخراج سالانه 62 هزار تن انواع سنگ از معادن در این شهرستان خبرداد.

یحیی کاظمی با بیان اینکه در شهرستان ماکو ۵۲ واحد صنعتی با ۱۴۰۰ نفر به صورت جدی فعالیت می کنند افزود: ۸ معدن با اشتغالزایی 80 شاغل و استخراج سالانه ۶۲ هزار تن انواع سنگ مرمریت، تراورتن و سنگ لاشه در صدد تامین اقتصاد جامعه است.

وی در ادامه به بحث خام فروشی در این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با حضور سرمایه گذاران عرصه صنعت و معدن در منطقه و راه اندازی مراکز و کارخانجات تولیدی و با بهره مندی از مواد اولیه موجود در منطقه خواهیم توانست زمینه های جلوگیری از خام فروشی را فراهم کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: در سالجاری از ۲۲۷۵ واحد بازرسی شده، ۳۴ واحد با عناوین تخلف عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، احتکار و اختفا اجناس متخلف شناسایی شده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: همچنین طی سالجاری ۱۸۰ واحد نانوایی بازرسی شده است که ۲۴ مورد آن متخلف بودند و ۲۷۳ هزار تومان برآورد ارزش ریالی جریمه این واحدهای متخلف است.

وی همچنین از افزایش نظارتهای این اداره با همکاری ادارات مرتبط بر تنظیم بازار طی سالجاری خبر داد و گفت: طی رسیدگی و بررسی از ۶۶ مورد گزارش مردم به این اداره ۳۰ مورد آن متخلف مابقی متخلف شناسایی شده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت ماکو مبارزه با قاچاق را یکی از اهداف شاخص اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان عنوان کرد و تصریح نمود: بیش از ۵ میلیون نخ سیگار با ارزش بیش از یک میلیارد تومان در شهرستان ماکو کشف و افراد متخلف به مراجع قانونی معرفی شده است.

وی در ادامه افزود: از اول سال جاری تا به امروز ۲۰۵ پرونده کسب صنفی عادی و سه پروانه ایثارگری در شهرستان صادر شده است.

کاظمی خاطر نشان کرد: ۵۰ پرونده مشاغل خانگی در شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد ۴۰ پرونده فعالیت خود را با دریافت وام بانکی شروع کرده و مابقی نیز در روزهای آتی استارت فعالیت خود را خواهند زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر